• Anonym (Sahara)

Hantera motsägelsefull dejt?

Jag och en man, båda 40-45, har pratat online nästan dagligen under lång tid om allt möjligt högt och lågt, enkelt och lättsamt och lite flirtigt. För nån vecka sedan var vi ut på vår första kaffedejt som även den kändes trevlig, med en jättefin kemi om än lite nervöst och han sade tydligt att han väldigt gärna ville ses igen om jag också ville det, vilket jag såklart svarade ja på. Senare samma kväll skrev han lika omtänksamt och varmt som vanligt. Dagarna därpå började han distansera sig och varken läste eller svarade på mina meddelanden förrän efter lång tid med kortare mer trist ton. Jag backade och skrev inget på några dagar varpå han frågar en kväll när vi ses igen. Jag föreslår en dag och sedan tyst igen. Efter några dagar ytterligare några dagar tröttnar jag och ifrågasätter tystnaden, han svarar att han haft supermycket och ett förlåt men att han vill ses igen. Jag svarar att han kan höra av sig när det lugnat sig igen om han vill. Nu har det gått två dagar till av tystnad och känner mig inte alls intresserad längre. Hur kan jag bemöta det här? Måste jag det? Är män såhär omogna, är väl bara att säga att man inte känner för det än att komma med låtsasplaner?
  • Svar på tråden Hantera motsägelsefull dejt?
  • Anonym (Sara)

Det är väl svårt att få tillfälle att svara dig utan att hans partner ska märka något. 

Gå vidare är mitt råd. 

• Anonym (Sahara)
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-17 16:51:48 följande:

Det är väl svårt att få tillfälle att svara dig utan att hans partner ska märka något. 

Gå vidare är mitt råd. 

Han är inte i någon relation, vi har delvis gemensamma vänner och enkelt att kolla upp.
  • 1omtänksam

Trist Ts!

Vet hur det känns. Lider med dig. För det är ju faktiskt så att DIN tid är lika viktig som hens. 

Men å ena sidan, jag fattar inte vad vi människor gör med varandra. Det verkar gå trend i hela samhället att lådsas bry sig om, skriva till varandra, säga en vill ses osv för att sen inte bry sig ett skit och sluta svara. Både bland så kallade bekanta som inom dejtingvärlden. 

Du skriver  "Är män såhär omogna, är väl bara att säga att man inte känner för det än att komma med låtsasplaner?" På det vill jag säga att det inte bara är män som är såhär omogna. Eller fega helt enkelt. Kvinnor har också gjort så. Kommit med förslag på att ses för att sen dra sig ut, och blir helt tyst och lådsas som inget. Så lådsasplaner gick visst bra. 

Mycket fult gjort mot den som faktiskt blev glad och som var och är är seriös och som verkligen såg fram emot att träffas igen. 

Ts! Hoppas du träffar någon bättre kille som inte leker med dig och din tid. Det är du värd. Allt gott! 
  • Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Sahara) skrev 2024-09-17 16:44:38 följande:
    Hantera motsägelsefull dejt? Jag och en man, båda 40-45, har pratat online nästan dagligen under lång tid om allt möjligt högt och lågt, enkelt och lättsamt och lite flirtigt. För nån vecka sedan var vi ut på vår första kaffedejt som även den kändes trevlig, med en jättefin kemi om än lite nervöst och han sade tydligt att han väldigt gärna ville ses igen om jag också ville det, vilket jag såklart svarade ja på. Senare samma kväll skrev han lika omtänksamt och varmt som vanligt. Dagarna därpå började han distansera sig och varken läste eller svarade på mina meddelanden förrän efter lång tid med kortare mer trist ton. Jag backade och skrev inget på några dagar varpå han frågar en kväll när vi ses igen. Jag föreslår en dag och sedan tyst igen. Efter några dagar ytterligare några dagar tröttnar jag och ifrågasätter tystnaden, han svarar att han haft supermycket och ett förlåt men att han vill ses igen. Jag svarar att han kan höra av sig när det lugnat sig igen om han vill. Nu har det gått två dagar till av tystnad och känner mig inte alls intresserad längre. Hur kan jag bemöta det här? Måste jag det? Är män såhär omogna, är väl bara att säga att man inte känner för det än att komma med låtsasplaner?

Han visade mycket intresse i början men nu är det mindre intresse.  Inget säger att han inte kan visa mer intresse igen. 
    Män vet ändå att inga kvinnor kan klara för mycket visat intresse konstant, då backar kvinnorna av den anledningen. 

Om du visar mer intresse igen så är det stor chans att han också blir mer intresserad igen. Män fungerar annorlunda än kvinnor.

• Anonym (Mattias)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2024-09-17 19:27:20 följande:

Han visade mycket intresse i början men nu är det mindre intresse.  Inget säger att han inte kan visa mer intresse igen. 
    Män vet ändå att inga kvinnor kan klara för mycket visat intresse konstant, då backar kvinnorna av den anledningen. 

Om du visar mer intresse igen så är det stor chans att han också blir mer intresserad igen. Män fungerar annorlunda än kvinnor.

Får hålla med. Väldigt vanligt att man som man blir mycket mer jagad, om man först visar mycket intresse och sedan drar sig undan. Sen kan det faktiskt stämma att han haft väldigt mycket. Det händer att jag jobbar så mycket att jag inte har någon energi över alls till att vara social. 

Svar på tråden Hantera motsägelsefull dejt?