Inlägg från: Anonym (Amalaya) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Amalaya)

Ocd

Hej
    jag har under 5 års tid haft tvångstankar och tvångshandlingar. Jag har haft alla teman man kan tänka sig och varje gång har de kännt ?påriktigt? som att de som mina tankar säger stämmer. 

jag har under 5-6 månader oroat över att min sexuella läggning ska ändras. Jag har en kille som jag verkligen är attraherad av och vi har sex flera gånger i månaden. Hur stor min attraktion än är för honom, så försöker mina tankar säga jag inte är straight och att jag är lesbisk. Jag vill bara gråta och ha massa ångest: jag är ju så kär i min kille. 

jag vågar inte titta på tjejer längre. Får en klump i magen, ibland fjärilar i magen som inte känns bra. Då överytga mina tankar mig för att de ska va sanning. Jag älskar ju min kille och är verkligen sup attraherad. 

Känner mig deprimerad och rädd för mitt huvud 

• Svar på tråden Ocd
  • Anonym (Amalaya)
    Anonym (C) skrev 2024-09-17 19:10:40 följande:

Förstår vad du menar. Jag har också ocd, äter sertralin för det. Jag har haft tvångstankar i dom där vägarna med, men jag har insett att jag aldrig varit kär i samma kön och aldrig dragits åt dom. Ibland fått tvångstankar att jag har dragits till samma kön, fast jag innerst inne vet jag inte gör det.
    Försök låt tankarna finnas där bara, låt dom vara och tänk att det bara är tvångstankar. Så släpper det med tiden.

Just nu har jag mer andra tvångstankar. Kommer nog alltid finnas kvar resten av livet, man får försöka lära sig leva med det.

Sköt om dig.

Men har du liksom fått ångest där du får orolig mage? Panik attack när du ser samma kön. Analyserar allt. Att min Nervösa mage ska bero på att de är ?sanning?
  • Anonym (Amalaya)
    Anonym (N) skrev 2024-09-17 19:16:09 följande:

Man får ofta magproblem av stress. 

Du vet ju att dessa tankar beror på din OCD så om du hackar upp dig påminn dig själv om det. Är lätt att man blir ologisk pga ocd, gäller att utmana sina tankar och ej tro på dem.

Men de känns äkta, känns som jag ljuger för min kille också. Jag vet ju att de är han jag är kär i och attraherad och inget kan ändra på de.

men liksom känslan av att de känns  påriktigt äter mig inifrån 

vet inte va jag ska göra, känner mig jätte deprimerad och tänker mycket på hur skönt de hade varit oxh inte vara mig
Svar på tråden Ocd