• Anonym (C)

Ocd

Förstår vad du menar. Jag har också ocd, äter sertralin för det. Jag har haft tvångstankar i dom där vägarna med, men jag har insett att jag aldrig varit kär i samma kön och aldrig dragits åt dom. Ibland fått tvångstankar att jag har dragits till samma kön, fast jag innerst inne vet jag inte gör det.
    Försök låt tankarna finnas där bara, låt dom vara och tänk att det bara är tvångstankar. Så släpper det med tiden.

Just nu har jag mer andra tvångstankar. Kommer nog alltid finnas kvar resten av livet, man får försöka lära sig leva med det.

Sköt om dig.

• Anonym (C)
    Anonym (Amalaya) skrev 2024-09-17 19:13:29 följande:
    Men har du liksom fått ångest där du får orolig mage? Panik attack när du ser samma kön. Analyserar allt. Att min Nervösa mage ska bero på att de är ?sanning?
    Ja det kändes som det var på riktigt. Fick jag ögonkontakt med en tjej så fick jag stark ångest för jag fick tvångstankar att jag kanske blivit förälskad i tjejen, men nu när dessa tankar om samma kön släppt så förstod jag i efterhand allt berodde på tvångstankar.
    Speciellt eftersom jag haft tvångstankar om mycket annat, tex sexuella tvångstankar om sånt man inte ska ha det om, rädd jag ska vara psykiskt sjuk osv. Allt är tvång. Jag har pratat med en psykolog som talat om att allt är tvångstankar och sitter i huvudet.

Sen nu när du är förälskad på nytt så tror jag dessa tankar blir värre med samma kön, då hjärnan spelar en ett spratt, just pga denna kille är så viktig för dig.
Svar på tråden Ocd