• Mia448

Ocd

Anonym (C) skrev 2024-09-17 19:45:06 följande:
    Ja det kändes som det var på riktigt. Fick jag ögonkontakt med en tjej så fick jag stark ångest för jag fick tvångstankar att jag kanske blivit förälskad i tjejen, men nu när dessa tankar om samma kön släppt så förstod jag i efterhand allt berodde på tvångstankar.
    Speciellt eftersom jag haft tvångstankar om mycket annat, tex sexuella tvångstankar om sånt man inte ska ha det om, rädd jag ska vara psykiskt sjuk osv. Allt är tvång. Jag har pratat med en psykolog som talat om att allt är tvångstankar och sitter i huvudet.

Sen nu när du är förälskad på nytt så tror jag dessa tankar blir värre med samma kön, då hjärnan spelar en ett spratt, just pga denna kille är så viktig för dig.

Psykologer är överskattade. Jag gick kbt och allt hon gjorde var att säga jag hade orimliga tankar. Att jag skulle utsätta mig för ångesten. Men hon gav inte ett enda tips i hur jag skulle hantera ångesten. Inte ens en andningsövning. 

Men du. Många har inte ens en pojkvän. Fokusera på vad du har och inte på vad du kan förlora. 

Svar på tråden Ocd