Varför tar folk inte bort "pluppar" i ansiktet?
beli skrev 2024-09-18 22:48:41 följande:
Ni som blir upprörda av mitt inlägg - jag menar alltså inte negativt med detta, jag är inte ute efter att klanka på nån. Det här är bara nåt jag i mitt stilla sinne har undrat ibland, precis som varför vissa spottar på gatan eller knäcker fingrarna på tunnelbanan (dessa två beteenden tycker jag dock är obehagliga).
Det här är ett bra ställe att fråga om saker man är nyfiken på men liksom inte kan fråga gemene person på stan.
Du hävdar att du inte bryr dig om andras utseenden. Och försöker att bedyra att det är så i detta inlägg..
Då anser jag att du kan ge ett ordentligt svar på denna frågan.
Varför skriver du i din TS; "jag tycker det är vanprydande och distraherande..."?
Om du nu distraheras av att folk har sådan i ansiktet och undra uppe på detta varför folk inte tar bort dem, ja då bryr man sig om andras utseenden, på ett negativt sett..
Jag har några sådana i mitt ansikte. Jag har inga planer på att ta bort dem heller, då de inte stör mig alls och jag ser dem inte heller som "vanprydande" eller i vägen när jag tvättar mitt ansikte. De enda gångerna det skulle KUNNA bli aktuellt att ta bort dem, är i fall en läkare påtalar att det kan vara cancerrisk med en/flera av mina leverfläckar.