• Lenobia

Kan autism/Aspergers botas?

Ja, autism går att botas. Bara att googla autism free diet/autism gluten free diet cures autism. 

Det finns måååååånga testemonies med många barn med autism som blir mycket bättre, alternativt blir botade helt och hållet.

Själv kan jag intyga att gluten kan påverka hjärnan vid autism, fast i mitt fall så ha min min autism blivit värre, efter jag käkade gluten med flit, och då skapades en nocebo-effekt(motsatsen till placebo). 

Jag säger inte att det är något dåligt att ha autism, men om man vill bli botad, så ska man veta att ja, det går att bli botad, eller i vart fall bli mycket bättre. 
  • Lenobia

Hur kan fakta vara så provocerande?
    Det är fakta att många med autism har blivit bättre efter att uteslutit gluten ur kosten.

Freddie K: Varför man vill bota autism? Ja, det är ju en funktionsnedsättning, och dessutom en diagnos. 

• Lenobia
    EpicF skrev 2024-10-19 09:10:18 följande:
    Du förstår fortfarande inte. Nej, helt ok det. Tur att det finns normala personer som vet att det heter funktionsvariation. 
    Om det inte är en funktionsnedsättning, varför finns då habilitering? LSS? Särskola(ja, innan LGR-11 så sattes personer med autism/AS in på särskola).
Svar på tråden Kan autism/Aspergers botas?