• Anonym (Mom)

Inte välkommen hos förskolepersonalen

Tycker att det är så konstigt att man väljer att arbeta med barn om man lätt blir irriterad på dem. Vi bor nära en i personalen och vårt barn tycker att det är roligt att gå förbi för att prata eller bara titta var hon bor. Nu har hon tagit upp det med oss att hon inte vill det. Hur ska jag förklara det för mitt barn som tycker jättemycket om denna personal. 

• Svar på tråden Inte välkommen hos förskolepersonalen
  • Anonym (kub)

Blir mer troligt om du väntar till helgen.

• Anonym (Mom)
    Anonym (kub) skrev 2024-09-19 21:40:40 följande:

Blir mer troligt om du väntar till helgen.

Va?! 
  • Anonym (Ulrika)

Men vem är det som bestämmer hemma hos er? Ni vuxna eller barnet? Se bara till att gå en annan väg! Säg att ni inte hinner, eller att barnet får träffa X på jobbet, etc.
    Låt förskolläraren ha sitt privatliv ifred!

• Tow2Mater
    'Hon jobbar inte nu, du får vänta till du träffar henne i fsk imorgon'.
  • Anonym

Det bor en urolog på min gata. Fattar inte hur han kan tillåtas bli förbannad bara för att vi andra går till hans uppfart för att pinka på kvällarna.

• Anonym (Sara)

Hänger inte riktigt med. Vad är det exakt ni (dottern) gör? Förföljer ni henne när ni ser henne på gatan eller vad? 

• Anonym
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-19 22:16:46 följande:

Hänger inte riktigt med. Vad är det exakt ni (dottern) gör? Förföljer ni henne när ni ser henne på gatan eller vad? 

Spontan-hälsar på och ska bli underhållen utan förvarning.

Tänk om en optiker skulle ogilla att folk stod och snällt spärrade upp ögonen mot hans fönster när han kom hem?! Fruktansvärt!
  • Anonym (Sara)
    Anonym skrev 2024-09-19 22:23:37 följande:
    Spontan-hälsar på och ska bli underhållen utan förvarning.

Tänk om en optiker skulle ogilla att folk stod och snällt spärrade upp ögonen mot hans fönster när han kom hem?! Fruktansvärt!

Så vadå?? Ringer/knackar på pedagogens dörr? Det är ju verkligen gränslöst i sådana fall! Detta framgick ju verkligen inte i trådstarten, men kanske bara jag som är trög. 

Däremot tycker jag absolut man kan hälsa när man går förbi pedagogen på gatan. 

• Anonym
    Anonym (Sara) skrev 2024-09-19 22:38:37 följande:

Så vadå?? Ringer/knackar på pedagogens dörr? Det är ju verkligen gränslöst i sådana fall! Detta framgick ju verkligen inte i trådstarten, men kanske bara jag som är trög. 

Nåt åt det hållet, tolkar jag det som.
  • Anonym (Förskollärare)

Jag älskar mitt jobb och brinner för vad jag gör på jobbet.
    På jobbet är jag en pedagog ,en profession. 
    Hemma går jag runt i mjukiskläder eller hänger med mina barn och vänner.
    Jag hälsar om jag möter barn eller vårdnadshavare på fritiden på tex ica.
    Jag hade inte uppskattat att de kom hem till mig på min fritid.

Svar på tråden Inte välkommen hos förskolepersonalen