Inlägg från: Anonym (Ann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ann)

Fler som helt ensam har hand om sina barn trots att det finns en annan förälder också?

Inte riktigt i samma situation, pappan har ena barnet 50% men det andra bor hos mig heltid, pappan träffar det en gång i veckan i snitt. Han missar viktiga möten gällande stora barnet och prioriterar alltid sitt första barn från tidigare förhållande före våra två. Han har aldrig köpt nåt till minsta barnet och hans släkt har inte träffat det.
    Så jag förstår till viss del. 

Och jag förstår vilket jobb du gör! Det är inte lätt att vara själv med 2 barn. Nu är dina visserligen i en annan ålder och det är nog andra utmaningar än jag möter men fan vad grymma vi och andra mammor(föräldrar) i samma situation är.
    Angående studenten så får du bjuda andra viktiga människor, vänner! Förhoppningsvis tar sig farmorn i kragen tills dess och inser vad hon sysslar med men om inte så se till att det finns andra viktiga vuxna där.
    Fortsätt göra det du gör för dina barn och försök strunta i exet. (Narcissister är vanligtvis snabba med att kalla andra för narcisdistika)

Svar på tråden Fler som helt ensam har hand om sina barn trots att det finns en annan förälder också?