Inlägg från: Anonym (F) |Visa alla inlägg
  • Anonym (F)

Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?

Hur skulle man kunna utvisa någon till ett land där hen inte är medborgare? 

• Anonym (F)
    Anonym (Mycket rädd) skrev 2024-09-21 12:31:55 följande:
    Jag tror det stod något om tredjelandsavtal eller något sådant.

Dessutom kommer det landet man utvisas till att få pengar för att man tar emot personen.
    Så våra skattepengar skulle gå till att betala för att ett annat land ska ta hand om en kille som haft det lite trassligt men som följer lagen och som jobbar och försörjer sig? Varför i hela friden skulle vi vilja betala för det?!

Tror du på riktigt att det är så en majoritet av röstberättigade svenskar skulle vilja att det gick till?
  • Anonym (F)
    Ms anybody skrev 2024-09-22 06:16:18 följande:

Är du född i Sverige om inte hur länge har du bott i Sverige? För om du inte är född i Sverige och inte kan försörja dig själv, varför ska du då stanna i Sverige? I den situationen så är det ju självklart att man åker hem till sitt egna hemland.. Du har inga skäl att få stanna här och bli försörjd av oss. Det är ju fel. Jag har själv bott och jobbat utomlands dvs utanför EU i mitt fall. Och självklart när jag inte längre hade jobb så blev det dax för mig att flyga hem. Så funkar verkligheten. 

Jag håller inte med. Har man varit här så länge att man blivit svensk medborgare så ska man inte skickas ut bara för att man råkar ut för något som gör att man förlorar arbetsförmågan.
  • Anonym (F)
    Tow2Mater skrev 2024-09-22 15:00:21 följande:
    Fast det finns redan. T ex for minderåriga som inte är fodda i sverige och inte har bott en viss tid i sverige kan det dras tillbaka när de blir myndiga. Det dras faktist tillbaka automatiskt, om man inte ansoker om, och kan visa, en anknytning till sverige.
    Nu menar du väl uppehållstillstånd, inte medborgarskap?
  • Anonym (F)
    Tow2Mater skrev 2024-09-22 16:34:46 följande:

^ gäller svenska minderåriga som inte bor i Sverige.

Ah, förlåt! Jag läste fel. Min hjärna registrerade ett inte för lite.
Svar på tråden Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?