Inlägg från: Anonym (Åäö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Åäö)

Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?

Det är inte osannolikt att Sverige styrs åt det hållet. tongivande personer inom Sd har uttryckt att adopterade, samer och judar inte är svenskar. Varför skulle då andragenerationen svenskar betraktas annorlunda?

• Anonym (Åäö)
    Anonym (Abc) skrev 2024-09-21 23:11:31 följande:
    Bara för något spån säger det så betyder inte det att det är partiets hållning. Sen krävs ju att de får över 50 procent av rösterna om de ska kunna göra något. Tror du verkligen det kommer ske?
    Jag vet inte om det kommer att ske. Det är inte ett osannolikt scenario om representanter för sd säger det öppet. Det måste du väl ändå förstå?
  • Anonym (Åäö)
    Anonym (Abc) skrev 2024-09-21 23:56:12 följande:
    Representanter från SD säger en massa galna grejer. Någon skulle sitta med k-pist på Öresundsbron och stoppa invandrare under flyktingkrisen 2015. 

Tror du det kommer hända?
    Det är inte osannolikt faktiskt. Någon som säger något sånt är väldigt arg.
  • Anonym (Åäö)
    Anonym (Abc) skrev 2024-09-22 00:46:15 följande:
    Nej det krävs väl bara att de lyckas göra Sverige till en totalitär stat genom statskupp och att resten av partiet tycker som den personen för att en sån grej skulle gå igenom.
    Det är naivt.
    På 60-talet i Afghanistan, såna saker går fort
  • Anonym (Åäö)
    Tom Araya skrev 2024-09-22 04:35:25 följande:

Problemet med utvisning är at det måste finnas ett land att utvisa till och det går inte att tvinga andra länder att ta emot de vi vill utvisa.

Såna saker går att "lösa" inom landets egna gränser. Tyskarna till exempel skapade getton för att senare utveckla det till koncentrationsläger. Eller den "slutgiltiga lösningen" som de kallade saken.

Börjar man med utvisning av medborgare så leder det så småningom till det. Speciellt om det sker på ett godtyckligt sätt såsom kriteriet "svensk essens"
  • Anonym (Åäö)

Tror inte att man ska vara alltför naiv. Sd har en falang som kallas för "bunkern" 

Har en auktoritär politik fått fäste så riskerar det att accelerera.

• Anonym (Åäö)
    nihka skrev 2024-09-22 07:24:28 följande:
    Från 1972 faktiskt. Bilden figurerar bl a i en artikel som handlar om att Trump bestämde sig för att stanna kvar i Afghanistan. Kvinnorna i minikjok? fångade hans upppmärksamhet och sympatier bara tillfälligt, för som bekant satte han senare datumet för när USA skulle ta sina truppper och lämna Afghanistan - utan någon plan för hur det skulle verkställas förstås.

Under tiden hann Trump underminera för kvinnor inte bara i Afghanistan utan globalt:

www.elle.com/culture/career-politics/news/a47697/women-in-miniskirts-kabul-photo-afghanistan-war/

Rätt hanterat behöver det inte alls gå fort för talibaner att ta över.

TS: du är född i Sverige och har svenskt medborgarskap så det är noll risk att du kommer utvisad till ett land du aldrig har bott i, så simma lugnt!
    70-talet, ännu värre. 
Svar på tråden Vad gör jag om jag blir utvisat ifrån Sverige?