• Anonym (Passion)

90/10?

Det sägs man inte kan få allt i en relation. Jag har med facit i hand ingått relationer med människor som jag varit jätte förälskad i, haft väldigt bra sex med men som inte varit bra för mig i övrigt eller inte varit stabila i livet. Nu har jag träffat en som är det på alla sätt och vis. En fantastisk människa. Bästa jag träffat och jag har svårt att se mig hitta bättre. Verkligen en sällsynt man i dagens läge. Men, sexet. Sex är väldigt viktigt för mig och det går för honom väldigt fort. Detta gör att vi sällan kan ha sådär intensivt och passionerat sex utan det blir oftast ganska mjukt och varar ändå inte länge. Han tillfredsställer mig på andra vis men jag saknar verkligen det andra och känner ofta efter sex att det är långt ifrån klart från min sida. Så vad gör jag? Jag vill inte ge upp mina 90% jag äntligen lyckas hitta för att kanske få den delen med någon som har 30% av det andra. Det finns nog ingen som är 100%. Ska jag vara nöjd med att ha träffat en otroligt fin partner på alla sätt och vis och att sexet får vara sekundärt? Jag blir tillfredsställd ibland men inte som jag är van vid sedan tidigare. 
  • Svar på tråden 90/10?
  • Anonym (Tips från coachen)

Han kan väl runka ett tag innan så att han inte är så kåt när ni ska till. Dessutom kan man träna sin självkontroll genom att göra knipövningar när man kissar.

Är han medveten om att detta är ett problem för er/dig?

• Anonym (Passion)
    Anonym (Tips från coachen) skrev 2024-09-21 10:17:04 följande:

Han kan väl runka ett tag innan så att han inte är så kåt när ni ska till. Dessutom kan man träna sin självkontroll genom att göra knipövningar när man kissar.

Är han medveten om att detta är ett problem för er/dig?

Han är medveten om att han kommer fort, har själv nämnt det många gånger. Men verkar även vid ansträngning bara kunna ha ganska försiktig sex som inte alltid ger så mycket njutning annars kommer han snabbt. Är också så pass gammal och har haft många partners förut så om det vore något som skulle bli bättre hade han redan lyckats med det vid detta laget. 
  • Queen81

Ser han själv detta som ett problem? Är han medveten om att DU tycker det är ett problem?
    Tänker att det känns väldigt trist att kasta bort en fantastisk relation p.g.a ett problem som man faktiskt kan jobba med. Men det krävs att ni pratar om det. Sen finns det ju en rad olika saker man kan testa för att fördröja utlösningen. 

Förstår dock verkligen att du saknar det där passionerade sexet.

• Anonym (Vad letar du efter?)

Alltså, letar du efter passion och starka känslor i sänghalmen, så kommer du inte "hitta" det hos en person som är 90% rätt, och som är bra för dig, om du tidigare blivit kåt på något annat.

Fantastisk sex kanske inte bara är något som kommer spontant, utan det har ju också med dig att göra. Vem du är, och hur du gör.

• Anonym (Passion)
    Anonym (Vad letar du efter?) skrev 2024-09-21 10:43:09 följande:

Alltså, letar du efter passion och starka känslor i sänghalmen, så kommer du inte "hitta" det hos en person som är 90% rätt, och som är bra för dig, om du tidigare blivit kåt på något annat.

Fantastisk sex kanske inte bara är något som kommer spontant, utan det har ju också med dig att göra. Vem du är, och hur du gör.

Fast han skulle ju kunna vara allt han är och ändå kunna hålla sig längre i sängen än max några minuter. Känns som ödets sjuka ironi att det blev såhär när jag träffat någon jag trivs så bra med. 
  • Anonym (Passion)
    Queen81 skrev 2024-09-21 10:36:58 följande:

Ser han själv detta som ett problem? Är han medveten om att DU tycker det är ett problem?
    Tänker att det känns väldigt trist att kasta bort en fantastisk relation p.g.a ett problem som man faktiskt kan jobba med. Men det krävs att ni pratar om det. Sen finns det ju en rad olika saker man kan testa för att fördröja utlösningen. 

Förstår dock verkligen att du saknar det där passionerade sexet.

Jag tror han tycker det är lite jobbigt men vi pratar inte direkt om det. Eftersom han tidigt nämnde det själv flera gånger inser han ju problemet. Är bara rädd det låser sig mer om jag drar upp det. Exempelvis igår. Jag kåtar upp och rider honom och han kommer på nån minut. Och det är fine. Men då kunde han ju gett mig något efteråt. Känns som hans lust dör när han kommit också. 
    Ofta tillfredsställer han mig innan men långt ifrån alltid. 

• Tecum

Du ska inte vara nöjd så länge du inte vet om det går att förbättra ert sexliv. Du ska naturligtvis inte skuldbelägga honom, men att kräva att han tillfredsställer dig innan eller efter penetrationen är inte för mycket begärt. Det verkar som om hans tidigare kvinnor vant sig vid läget och därför har han inte försökt ändra sig.
    Det finns knipövningar man kan göra, jag vet inte närmare hur. Kan han hålla ut längre med kondom? Kan han få stånd två ggr på raken? Är ni bekväma med att han använder sexleksaker på dig?

Du kan nog inte vänta dig samma passionerade sex med hård och snabb penetration som du haft tidigare. Men det måste finnas potential till förbättring - om han vill.

• Queen81
    Anonym (Passion) skrev 2024-09-21 16:33:14 följande:

Jag tror han tycker det är lite jobbigt men vi pratar inte direkt om det. Eftersom han tidigt nämnde det själv flera gånger inser han ju problemet. Är bara rädd det låser sig mer om jag drar upp det. Exempelvis igår. Jag kåtar upp och rider honom och han kommer på nån minut. Och det är fine. Men då kunde han ju gett mig något efteråt. Känns som hans lust dör när han kommit också. 

Jag tror ändå du behöver ta upp det med honom. Rakt ut men på ett så "icke kritiserande " sätt som möjligt. Att han är medveten om att han kommer lite för fort innebär inte att han testat massa saker för att fördröja utlösningen. 
    Minimum bör ju vara att han på något sätt ger dig en orgasm. Men att bli exempelvis slickad till orgasm tar inte bort behovet av att ha passionerat sex som håller i mer än 2-3 minuter. Det är två helt olika saker/behov.
  • Anonym (Kvinna 50.)
    Anonym (Passion) skrev 2024-09-21 16:33:14 följande:

Då får du naturligtvis lov att vara ärlig med att du vill att han tillfredsställer dig innan. Vore ju surt att mista en fantastisk människa pga att ni inte kan prata om en så viktig sak som sex.
  • Anonym (L)

Det är ingen annan än du som kan svara. Vad jag skulle prioritera borde vara ointressant för dig.

• Anonym (Vad letar du efter?)
    Anonym (Passion) skrev 2024-09-21 16:31:15 följande:
    Fast han skulle ju kunna vara allt han är och ändå kunna hålla sig längre i sängen än max några minuter. Känns som ödets sjuka ironi att det blev såhär när jag träffat någon jag trivs så bra med. 
    Det är inte ödet att din partner kommer väldigt snabbt, utan sådant är faktiskt både något som man får leva med, och något som förändras under livet. 

Jag har inte någon aning om hur länge ni varit tillsammans, vilken typ av sex ni haft och vad ni båda gillar. Vad jag vet är dock att man i sex kan göra annorlunda och att man faktiskt lär sig något. 

När jag läser hur du skriver låtar det som att du har ett väldigt fokus på att din partner ska vara på ett visst sätt. Men den du kan ändra är dig själv. 
Svar på tråden 90/10?