• Anonym (Lillajag11)

Medium eller annat? Vilse i livet

Känner mig väldigt vilsen, ledsen och misslyckad. En skilsmässa efter långt äktenskap för två år sen. Träffat en gammal kärlek inga 1.5 år sen och blivit utnyttjad och trott att det skulle bli vi. Blev riktigt förälskad så uppfattade inte att han bara ville ha mig för sex. Men nu efteråt så ser jag såklart alla tecken klarare. känns som jag haft en ?prostituerad? då endast jag betalat när vi träffats och åkt iväg. Riktigt dumt av mig?jag vet.

Jag närmar mig 50 år och har två barn varav ett är utfluget. En god relation med barnens pappa vilket känns bra. Har ett arbete som jag trivs hyfsat med. 
    Men måste ta mig vidare och må bättre i själen. Känns som lite ?bäst före datum gått ut?. Tänkte att ev ett medium skulle kunna vara en lite vägledning att ta mig vidare i livet? Eller samtalskontakt? Nån som har erfarenhet? 

• Svar på tråden Medium eller annat? Vilse i livet
  • Anonym (Vi)

Jag har själv  provat att ringa medium och tarotutläsare. Lite på skoj och det är ju lite barnsligt, men kul att se om.det stämmer. 

Nej, mitt svar är att jag inte tycker att man bör slänga ut så mycket pengar på det. Det som är bra är att du får en trevlig pratstund med en annan vuxen som inte känner dig. Det kan ge nya perspektiv eller att du får lite bekräftelse. Se det som råd från en annan medmänniska. Kul om det stämmer, men man behöver förstå att det inte är facit man får utan en del gissningar. Annat får man tänka ut själv. 

Det som jag tycker fungerar bäst är att prata högt med mig själv när jag är helt ensam hemma. Att tolka sin situation, sina känslor, fundera på det och hitta lösningarna själv. Av någon anledning fungerar det bättre när man pratar. Ofta har man svaret själv inom sig när man tar sig tid och verkligen reflekterar.

Man måste ge alla känslor och förändringar sin tid så att man landar och kan ta sig vidare därifrån.

Något annat du kan göra samtidigt är att be. En del tycker det är flummigt med religion. Men jag ser det som ett förhållningssätt i livet. Hur ska man se och vara mot sig själv och andra här på jorden. Goda råd. Jag brukar lyssna till Filadelfiakyrkans gudstjänster onlinedå de spelar in dessa så att man kan lyssna efteråt.  Gudstjänsterna ger tänkvärda tankar och råd om livet. Om man inte tror på Jesus kan man ändå se det som tankar och reflektioner från människa till människa.

De flesta går på smällar i kärleken någongång i allafall. Vi människor är inte fullkomliga. Vi räcker inte alltid till för oss själva eller för andra i livet....Därför är vi ju alla  ensamma, särskilt när vi mår dåligt.

Jag tror att du har goda möjligheter träffa  en ömsesidig kärlek igen :)  Särskilt eftersom du längtar så mycket och sträcker dig efter det. Men det är lättare att träffa rätt när man är stark. Då är man mindre naiv och har bättre koll på sig själv!

Ta hand om dig och lycka till!

• Anonym (misslyckadpåriktigt)

Misslyckad är du inte!!!!
    Du har ju för fan varit gift. Och har barn!! 

Jag är ljusår bort från att bli gift. 

• Anonym (Maja)

Det känns som att du letar efter människor som kan utnyttja dig? Ett medium har absolut ingen aning om ditt liv och kommer bara säga det du vill höra, hur kom du ens på tanken?

Terapi låter det som att du är ute efter. Utbildad personal med forskning bakom sina uttalanden som kan hjälpa dig hitta det du letar efter, inte någon som sitter hemma vid köksbordet och tar random telefonsamtal.

• Anonym (Jeppe)

Testa psykodynamisk terapi. Bättre än ett medium. 

• Anonym (Medium)

Jag har tidigare gått till medium ett par gånger då jag kännt att jag behöver det i vissa perioder , speciellt när jag haft en livskris eller inte vet vägen ut. Det har hjälpt mig otroligt mycket och de har oftast kunnat nämna för mig vad jag har missat eller vad jag inte ser riktigt själv. Det har varit för mig helt klart en otrolig hjälp. du får helt enkelt känna efter om det är något för dig att testa! All lycka till dig

Svar på tråden Medium eller annat? Vilse i livet