Min väns relationsbeteende
Det är fint att du bryr dig TS, för det finns verkligen anledning. Men som du skriver, vad kan man göra.
Kan du prata med henne? Försöka få henne att förstå att barnen far illa av hennes livsstil och alla styvpappor som kommer och går. För hon verkar ju inte förstå det själv.
Att flytta ihop är ännu värre. Hon hade ju kunnat vara särbo, då behöver mannen och barnen inte ens träffas i början. Då kan hon - åtminstone teoretiskt - ha hur många relationer hon vill. Men hon behöver nog hjälp med sitt beteende oavsett. Typiskt för sådant beteende är ju också att kasta bort de bra männen och behålla de dåliga, eller fortsätta träffa sådana.
Jag är själv uppväxt med skilda föräldrar. Båda mina föräldrar hade periodvis nya relationer. Men de var SÄRBO, samt hade inte nya partners hela tiden. Jag är inte uppväxt med en massa styvföräldrar eller styvsyskon hit och dit. Mamma hade en kille som jag och min syster lärde känna och tyckte bra om, men det var inte mer än så. Pappa var vi bara hos ibland, så hans nya träffade vi inte så ofta. Ingetdera påverkade våra liv nämnvärt.
Man kan ha nya relationer om man sköter det snyggt. Det gör inte TS vän.
Man kan flytta ihop med EN ny om det funkar, men inte flera.