Dottern kom på oss
Det här hände för flera år sedan då jag och min examan fortfarande var gifta. En gemensam son och äldsta dottern hade en annan biopappa som inte fanns med i bilden. Dottern ca 13 och sonen ca 7. Det var lördagkväll. Dottern var hemma hos några kompisar, sonen sov. Inte ofta vi hade sex, ofta utarbetade och trötta på helgerna efter jobbet. Men denna kvällen var vi lite sugna och ville ?piffa till det? med en snabbis, det blev sex på köksbordet i köket. Då slets dörren upp och dottern rusar in genom hallen, vi får brottom och stressar på oss kläderna så fort vi kan men hon hinner se och fatta vad som pågått.
Faktum är att hon blev så illa berörd av den här händelsen så att hon grät hysteriskt och skrek att vi var sjuka i huvudet. Jag förklarade gång på gång att vi var oaktsamma som hade sex på ett olämpligt ställe och att vi inte förväntade oss att hon skulle komma hem just precis då.
Idag flera år senare, har vi gått skilda vägar och när detta av en slump kom på tal igen förklarar dottern att hon har fått psykiska men för livet efter vad hon såg när hon kom på oss. Hon hade t. om gått till kuratorn, som i sin tur förklarade att vuxna personer brukar ha sex, fast det hade kanske varit lite oaktsamt av oss.
Hon blir fortfarande helt förstörd av att tänka på detta. Även fast hon har egen pojkvän och blivit av med oskulden. Det hjälper inte med att jag ber om ursäkt och förklarar att jag inte kan backa tiden och höra det ogjort? enligt henne har jag givit henne men för livet. Hon säger att jag gaslightar henne när jag förklarar att en sådan sak inte ska ge psykiska men hos någon.
Hur hade ni gjort?