Jag har varit trogen min älskarinna i 25 år
Det har stått henne fritt att lämna mig i 25 år och bli lycklig med någon annan. Det förvånar mig storligen att hon inte lämnat mig för länge sedan
Först nu nämner du att du varit ärlig mot din hustru. Inget sades minsann om den lilla detaljen i trådstarten.
Med stor sannolikhet kunde din hustru velat veta exakt vad du uttrycker här. Nämligen att din älskarinna sedan 25 år är din livs kärlek. Inte hon själv. Om hon också vetat om dina planer bakom rygg, som du förmodligen grunnat på i år, är jag närmast säker hon själv inlett en separation. På egen hand. Funnit en bra och sund man där hon alltid varit nummer ett. Och det minst 20 år tillbaka.Om din hustru i pensionsålder som du alltså dryga 65 kunde hon alltså varit 40 plus någonting som nybliven singel. Istället för som idag i pensionsålder. Ända sättet du kan kompensera henne är ekonomiskt. Din hustru ska ha ekonomi att bo kvar i gemensamma bostaden, bankmedel, obligationer mm tillhör henne. Du får bygga din nya framtid med hjälp av ett banklån och ta om allt från scratch. Det är trots allt du som inlett separationen med ett tjugofemårigt svek. Varpå hustrun rent logiskt ska vara pekuniärt skadefri.