Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina

Partner eller barnen

Men SKOJAR du nu? Det är väl självklart att man väljer barnen?

Sedan kan det förstås finnas grader i Helvetet. Ska de bo hos sin pappa om du väljer partnern? Har de det bra där? Finns det en "styvmor" och är hon i så fall snäll mot dem?

Jag tror att du förlorar dina barn om du väljer bort dem, de kommer inte att bry sig om dig heller när du blir gammal och i behov av stöd och vård. 

Vidare är det jättekonstigt att din partner tycker att hans kontakt med mamma och syskon är viktigare än din med dina barn. De är ju vuxna människor allihopa, de bör klara sig utan att träffas så ofta. Men dina barn behöver ju dig fortfarande. Det är så respektlöst att jag misstänker att han inte älskar dig på riktigt, när han begär det offret av dig. 

• Cathariiina
    Anonym (Trx) skrev 2024-09-24 19:56:37 följande:
    Inte här kanske. Följde dock en sånhär tråd på Threads som var postad i Usa, och där valde skrämmande många partnern före barnen med hänvisning till Bibeln, att partnern går före barnen. Blev helt paff.

Som svar till ts: barnen, alltid barnen. Och min sambo skulle säga precis samma sak.
    Vilket bibelställe hänvisade de till? För jag tror inte att det finns. Det måste vara något de har missuppfattat i så fall. Eller tolkar efter sin egen önskan om vad det ska stå där. Det man kan se i hela Bibeln, både GT och NT, är ju att barnen är väldigt kära för föräldrarna. 
  • Cathariiina
    Anonym (Kanske inte ett försvar men) skrev 2024-09-24 23:11:46 följande:
    Man funderar så för att man fattar innerst inne att det här är en kass miljö för barn, och att de har de bättre hos sin pappa. Tvivlar på sin egna kapacitet som mamma för att man satt barnen i den sitsen.

Speciellt om deras far är en bra man, bra pappa men att relationen inte höll av andra anledningar. Då blir det lätt att fundera så som TS. Man tänker han (barnets pappa) får ta över helt enkelt, det blir bäst så för barnen så drabbar bara det här mig själv.
    Absolut om man vill rädda sina barn undan en farlig man, det fattar jag med. Men det verkar inte så på TS, det verkar som att hon vill vara med den farlige mannen helt enkelt. Att han är viktigare än barnen. Två väldigt skilda saker.
Svar på tråden Partner eller barnen