• Anonym (Kvinna)

Tappat hoppet om män

Hej, 
    Jag är gift med en man sedan 15 år tillbaka. Vi har barn och villa och allt det där? 
    För ett år sedan var han otrogen. Jag har försökt förlåta och gå vidare, men jag märker att jag nånstans gett upp tanken på att män är något mer än bara sexuella varelser med minimal hjärnaktivitet. Ja, lite bitter är jag nog allt. 
    Varför jag tappat hoppet om män, och inte bara min man är för att jag upplever att upptagna män ofta är flörtiga trots att dom har en fru hemma. Och jag själv har många gånger upplevt att gifta män faktiskt försökt få till det med mig eller mina väninnor. 
    Jag och min man har sex ofta, hade även samma kväll som han var otrogen, hans förklaring var att han sökte spänning. 
    Jaja, nog om det. 
    Jag får aldrig mysa med min man utan att han försöker ligga med mig. Ligger vi inte blir han besviken och drar sig undan. Detta trots att vi haft sex dagen innan och dagen innan det och dagen innan det. 
    Är alla män såhär? Så enkla att det enda dom vill är ligga, sova och få mat? Ibland känns det som att jag stannar med min man för jag tänker att jag knappast lär hitta någon bättre, eftersom alla män verkar vara likadana. 

• Svar på tråden Tappat hoppet om män
  • Anonym (kärleksspråk)

Vill först säga att otrohet är förkastligt, och fult. Fy på din man som bedragit dig!

Angående er relation så tycker jag att du ska läsa på om kärleksspråk. Om din mans kärleksspråk är "Fysisk beröring" så är det vad han behöver för att känna sig älskad. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (kärleksspråk) skrev 2024-09-24 10:33:42 följande:

Vill först säga att otrohet är förkastligt, och fult. Fy på din man som bedragit dig!

Angående er relation så tycker jag att du ska läsa på om kärleksspråk. Om din mans kärleksspråk är "Fysisk beröring" så är det vad han behöver för att känna sig älskad. 

Tack för ditt svar. Men är det verkligen kärlek? Jag behöver också fysisk beröring. Men måste det alltid handla om sex? 
  • Anonym (kärleksspråk)
    Anonym (Kvinna) skrev 2024-09-24 10:36:21 följande:
    Tack för ditt svar. Men är det verkligen kärlek? Jag behöver också fysisk beröring. Men måste det alltid handla om sex? 
    Jag är kvinna och mitt kärleksspråk är också fysisk beröring. Det innefattar allt från en snabb smekning över ryggen, hålla handen, kramas, kyssas och ha sex. Sexet är mitt sätt att reconnecta med min partner, jag blir lugn efteråt och känner mig sedd, trygg och älskad. 

Min mans kärleksspråk är tjänster. Han känner sig älskad när jag har lagt tid och tanke på saker jag gör för honom. Detta kan innebära att jag lagar hans favoritmat, stryker hans arbetskläder eller klär upp mig för honom. Att det jag gör  innebär att jag haft hans bästa i tanken. Det kan också handla om sexuella "tjänster", som att jag klär mig sexigt för honom. 

Att förstå den andras kärleksspråk ger ett djup och förståelse i en relation. Man ska alltså ge av det kärleksspråk ens partner har. 
  • Anonym (Tyvärr)

Min erfarenhet är att män oftast är helt efterblivna gällande det emotionella. De vill kanske ha barn och familj men söker gärna "spänning" aka tänker med kuken. Jag har dejtat runt massor och det är tyvärr ett drag kring män. Riddare på vita springare är verkligen bara i sagorna. De värdesätter inte fina saker de har.

• Anonym (Känner likadant)

Jag kan inget annat än att hålla med dig ts. Det du skriver om har jag under många år fått bekräftat. Har inga förhoppningar om män. Tror det är bättre att leva ensam, eller gardera sig för att bli besviken.

• Anonym (Nej)

Nej, alla män är inte så! Tycker att man märker redan i början av dejtingen om det är rn man som bara tänker med kuken. De väljer man (jag) ju bort.

• Anonym (kärleksspråk)

Min upplevelse efter att ha studerat vänners relationer och 15 års förhållande med samma man är att det man investerar i ett förhållande får man ofta tillbaka (jag säger ofta, för det finns alltid rötägg). Men det krävs kommunikation och investering i förhållandet, det ena fungerar inte utan det andra. 

Om man upplever att den ena börjar driva iväg så bör man ta tag i det snarast. Ofta finns svaret närmare än man tror, det vill säga hos sig själv. 

Många män saknar sin kvinna. Inte mamman hon har blivit, utan kvinnan som också finns där bakom. Istället för att förstå att han behandlar henne i mamma-rollen, så surar han och drar sig undan. Han förstår inte att det är hans handlingar som kan locka fram kvinnan igen, bland annat genom avlastning i hem och med barn. Kvinnans reaktion blir motsatt när mannen drar sig undan, hon får kliva in mer i mamma-rollen. 

Männen går heller inte igenom samma hormonförändringar som en kvinna gör. Han är ofta samma person som han var innan. Medan vi går igenom graviditet och förlossning med allt vad det innebär och formar oss. 

Relationer är tufft! Men prata och prata igen, ge av er tid och investera i ert förhållande. Ta hjälp av terapeut, det har räddat många relationer där kommunikationen inte fungerar. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (kärleksspråk) skrev 2024-09-24 10:43:38 följande:
    Jag är kvinna och mitt kärleksspråk är också fysisk beröring. Det innefattar allt från en snabb smekning över ryggen, hålla handen, kramas, kyssas och ha sex. Sexet är mitt sätt att reconnecta med min partner, jag blir lugn efteråt och känner mig sedd, trygg och älskad. 

Min mans kärleksspråk är tjänster. Han känner sig älskad när jag har lagt tid och tanke på saker jag gör för honom. Detta kan innebära att jag lagar hans favoritmat, stryker hans arbetskläder eller klär upp mig för honom. Att det jag gör  innebär att jag haft hans bästa i tanken. Det kan också handla om sexuella "tjänster", som att jag klär mig sexigt för honom. 

Att förstå den andras kärleksspråk ger ett djup och förståelse i en relation. Man ska alltså ge av det kärleksspråk ens partner har. 
    Du beskriver det väldigt bra, så himla intressant! Vet du om man brukar ha samma kärleksspråk när man ger och när man tar emot? Eller kan det vara olika? Om någon visar kärlek genom tjänster och gåvor, betyder det att de behöver samma tillbaka för att känna sig älskade?
  • Anonym (kärleksspråk)
    Anonym (Nej) skrev 2024-09-24 10:59:58 följande:
    Du beskriver det väldigt bra, så himla intressant! Vet du om man brukar ha samma kärleksspråk när man ger och när man tar emot? Eller kan det vara olika? Om någon visar kärlek genom tjänster och gåvor, betyder det att de behöver samma tillbaka för att känna sig älskade?
    Oftast ger man av det kärleksspråk man själv har, det faller sig mest naturligt. Det är därför viktigt att lära sig om sin partners kärleksspråk. 

Jag som har fysisk beröring som kärleksspråk vill ha mycket närhet, det innebär att det även är det jag ger min partner. Han får mängder med fysisk beröring och sex. Men han känner sig som mest älskad när jag gör saker för honom, helst överraskningar så att det är tydligt att jag tänkt på honom och hans bästa. 

Min man som har tjänster som kärleksspråk ger naturligt av detta. Hans sätt att visa mig att han älskar mig är genom tjänster, men det är ju inte det jag villhöver. Jag vill ha beröring för att känna mig älskad. 

Med lite tur kan man njuta av bådas kärleksspråk Hjärta
  • Anonym (Nej)
    Anonym (kärleksspråk) skrev 2024-09-24 11:07:04 följande:
    Oftast ger man av det kärleksspråk man själv har, det faller sig mest naturligt. Det är därför viktigt att lära sig om sin partners kärleksspråk. 

Jag som har fysisk beröring som kärleksspråk vill ha mycket närhet, det innebär att det även är det jag ger min partner. Han får mängder med fysisk beröring och sex. Men han känner sig som mest älskad när jag gör saker för honom, helst överraskningar så att det är tydligt att jag tänkt på honom och hans bästa. 

Min man som har tjänster som kärleksspråk ger naturligt av detta. Hans sätt att visa mig att han älskar mig är genom tjänster, men det är ju inte det jag villhöver. Jag vill ha beröring för att känna mig älskad. 

Med lite tur kan man njuta av bådas kärleksspråk Hjärta
    Får insikt om att jag nog haft flera relationer med personer som har tjänster som kärleksspråk. För mig är tjänster mer rationellt och handlar om att vara snäll mot sin partner. För mig är fysisk beröring och bekräftande ord mycket viktigare!
Svar på tråden Tappat hoppet om män