• Anonym (50+)

Tappat hoppet om män

Jag har haft långa förhållanden med en handfull män. Normala, välutbildade människor med sunda värderingar. Ingen har varit en gris, ingen har varit otrogen.
    Men jag upplever ärligt talat att det väldigt ofta varit så att varje kram skall leda till sex. Är han stressad så vill han ha sex, trött vill han ha sex, glad - sex, ledsen - sex, osv osv. 
    Upplever nog att jag haft sex i alla relationer mellan 4-6 ggr/vecka, men verkligen verkligen ibland bara velat kramas och hålla om utan att det leder till sex. Och besvikelsen om man uttrycker det.....
    Vilket är viss press.

Någon man som skrivit här bekräftar ju att kvinnan oavsett hur ofta man har sex aldrig har rätt att neka, utan alltid skall svara inviterna jakande.

Vet inte om jag håller med.

Idag har jag vad jag skulle betrakta som en normal relation där båda får känna lust, men också bara ha närhet. Vi har sex minst lika ofta ändå, men ingen blir besviken om den andra vill ha annat än sex en kväll.

• Anonym (50+)
    ClumsySmurf skrev 2024-09-25 17:15:30 följande:
    "Men jag upplever ärligt talat att det väldigt ofta varit så att varje kram skall leda till sex. Är han stressad så vill han ha sex, trött vill han ha sex, glad - sex, ledsen - sex, osv osv."

en feminist som läst en bok vid 33:25-36:47, intressant.

"Någon man som skrivit här bekräftar ju att kvinnan oavsett hur ofta man har sex aldrig har rätt att neka, utan alltid skall svara inviterna jakande."

Antagligen samma man som jag citerade i en annan tråd.
    ClumsySmurf skrev 2024-09-25 16:01:16 följande:
    Anonym (annat perspektiv) skrev 2024-09-25 15:28:24 följande:

Jag har ett annat perspektiv, tror jag.

Jag tänker att äktenskap är så mycket mera än attraktion och sex - man har sammanflätat liv, barn, ekonomi... 

MEN, kanske särskilt för män, är sex en viktig sak i livet, och väldigt reellt behov, som törst eller hunger. 

Så vad händer om sexlivet dör ut, men livet annars är bra - och fortfarande starkt sammanflätat? Visst, man kan vara ärlig och prata om öppet förhållande, men - iaf om man läser här på familjeliv, så säger de flesta nej till det som lösning. Samtidigt kan de säga saker som att "sex inte är en rättighet" och man ska ju för guds skull inte behöva känna sig TVINGAD att ligga med sin man!! 

Så därav lögnerna, och spel bakom ryggen - för det är BARA sex som saknas, och öppen dialog med sin partner, tja, den dörren känns ganska stängd. För kvinnorna har det moraliska övertaget, ivrigt påhejjad på tex Mansbebisar-kontot på instagram. Män som kräver sex är såååå hemska män!

Så ni kvinnor som vill äta kakan och ha den kvar = hålla fast en man i sexköst förhållande och tycker ni har rätt i det, för inte ska ni behöva ställa upp på en mans behov inte!

Jag tycker ni på sätt och vis förtjänar otrogna män. varför ska män behöva leva ett liv utan sex?

"hålla fast en man i sexköst förhållande"

Om en kvinna tappar sexlusten borde hon ha moralisk skyldighet att ansöka om skilsmässa så männen slipper lida.

"ivrigt påhejjad på tex Mansbebisar-kontot på instagram."

Män som har kvinnor som tycker män är odugligt skräp borde ha moralisk skyldighet att ansöka om skilsmässa så kvinnorna slipper lida.

"och man ska ju för guds skull inte behöva känna sig TVINGAD att ligga med sin man!!"
    "Jag tycker ni på sätt och vis förtjänar otrogna män. varför ska män behöva leva ett liv utan sex?"

Vilken man vill ligga med en kvinna som känner sej tvingad?

"Samtidigt kan de säga saker som att "sex inte är en rättighet..."

Varför luktar det incel om ditt inlägg?

Är det jag som är feminist menar du? Vet inte om jag är mer feminist än de flesta, och tycker verkligen att sexliv är viktigt. Men tycker att det är viktigt att sex inte är ständigt substitut för samtal, kramar och övrig kommunikation i en relation 
Svar på tråden Tappat hoppet om män