• Mrskos

Beter han sig olämpligt eller överreagerar jag?

Min kille sitter och snapar med en fd kollega.

Jag känner denna tjej och vet vem hon är, har träffat henne några gånger när jag besökt killen på jobb.
     De har haft varandra på Instagram länge och snapchat, men bara legat där och aldrig skrivit. 
    Nu sista månaden så snapar dem. Men inget märkvärdigt, utan hon snapar på sitt barn, utsikten från bilen, sin kaffekopp etc och han gör typ samma.
    Hon har dejtat hans vän och är typ fortfarande kär i honom.
    Jag såg att dem snapade och frågade om dem snapat länge och varför? Så sa han, jag känner henne. Vi har jobbat innan plus hon har dejtat min vän och det är bara hon som skickar. Så sa jag, men ni har snap streaks? Då skickar ni båda ju. Så sa han "ja ibland". Sen sa jag "om hon varit med din vän varför skriver hon till dig för?" Så skrattade han och sa "roliga är att hon ville ha mig innan och försökte men sen min vän ville ha henne så dem träffades". Då sa jag "men tänk hon försöker nu igen?" Då sa han "hon vet vi är ett par. Hon har försökt igen men jag inte är intresserad" och så skrattade han. Så sa jag "jag tycker det är olämpligt att ni skriver med tanke på att hon velat ha dig innan och säkerligen vill ha dig nu också". Då sa han "du är som en fbi. Ja okej jag ska ta bort henne då" Då sa jag "Nej det är lugnt. Skriv ni" Då sa han "Nej skitsamma jag ska ta bort henne så slipper du fråga så mycket". Men ändå tog han inte bort. 
    Jag vet inte.... överreagerar jag? Jag vet att han aldrig skulle ta henne för 1. Hon är inte hans typ. 2. Hon har barn sen innan. 3. Hon har hijab också. Men samtidigt tycker det är fel att dem skriver? Han typ blir underhållen av en tjej som i hemlighet vill ha honom
  • Svar på tråden Beter han sig olämpligt eller överreagerar jag?
  • Anonym (Hejhopp!)

Jag förstår dig. Om någon frågat mig för 10 år sen hade jag troligen tyckt att det var lite överdrivet och då var jag inte ett dugg orolig eller svartsjuk. Livet smockade till, jag upptäckte att min sambo skrev med andra, mest sexistiska skämt ,uppmuntrande inlägg för att DE skulle känna sig speciella  osv. Känslan av svek och otillräcklighet har tagit över mitt liv. Varför tycker de att det är värt det? De skrev tillbaka såklart. Förmodligen smickrande över att de delade någon slags hemlighet. Jag tycker det är sjukt onödigt och dumt.

• Mrskos

Det är lite så jag känner, svek och känner mig otillräcklig. Räcker inte att han skriver och snapar med mig? Varför snapa med en annan TJEJ. Och en tjej som dessutom ville ha honom innan och har försökt och som tydligen försökt nu också. Jag tror nog dem skickar selfie också på varandra :l och hypar varandra, ger komplimanger. Jag har den känslan i magen.
    Vet inte vad jag ska göra och vill inte ta upp detta igen då han blev typ defensiv och direkt sa jag är som FBI.
    Men jag VET om att hade JAG snapat med en kille jag jobbat med innan som velat ha mig, det hade inte varit ok för honom

• Anonym (Hejhopp!)

Jag reagerar på minsta ljud från telefonen nu. Undrar vem som skickar snap osv. Undrade över behovet av "nya" kompisar som var tjejer. Undrar om det har fortsatt. Kan tänka mig att egot deras kanske mår så bra så det är värt att fortsätta!? 

• Mrskos

Hur kan de tycka det är värt att hålla på så där. Jag förstår inte. Vad är dem ute efter? Inget dåligt samvete heller om de blir påkomna eller sårar dig

• Anonym ("Investering")
    Mrskos skrev 2024-09-24 20:34:20 följande:

Hur kan de tycka det är värt att hålla på så där. Jag förstår inte. Vad är dem ute efter? Inget dåligt samvete heller om de blir påkomna eller sårar dig

Min hypotes är att sådant beteende är en investering sedan om han skulle bli singel eller vill vänstra. Betyder inte att han planerar det, men utifall att han skulle vilja så har han redan gjort en viss mängd förarbete, börjar inte från scratch osv. Väldigt cyniskt och väldigt fel, men jag tror det där är orsaken att folk gör sådär.. 

"Det är en utmaning nu, men det blir en vinst längre fram" Som Löfven hade sagt.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym ("Investering") skrev 2024-09-24 21:21:30 följande:
    Min hypotes är att sådant beteende är en investering sedan om han skulle bli singel eller vill vänstra. Betyder inte att han planerar det, men utifall att han skulle vilja så har han redan gjort en viss mängd förarbete, börjar inte från scratch osv. Väldigt cyniskt och väldigt fel, men jag tror det där är orsaken att folk gör sådär.. 

"Det är en utmaning nu, men det blir en vinst längre fram" Som Löfven hade sagt.
    En del menar att den typen av beteende är en form av känslomässig otrohet eller svek mot sin partner. Vänner ska man inte ha något underliggande intresse i. Då får man säga upp kontakten.
Svar på tråden Beter han sig olämpligt eller överreagerar jag?