Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?

Anonym (V) skrev 2024-09-25 20:28:16 följande:
    kanske men det lär inte hända tills dess denna fest är
    Och det kanske inte kommer att hända efteråt heller om TS bara utesluter denna vännens partner medans alla andra får ta med sin.
  • molly50

Jag tycker inte att an bjuder allas respektive utom en,bara för att man inte känner den personen så bra.
    Man gör inte så när man bjuder in till barnkalas och man gör inte så som vuxen.

• molly50
    Johan70 skrev 2024-09-26 00:21:28 följande:
    Varför har ni inte gift er om n nu tycker att folk skall ta ert förhållande på allvar? Varför skall man hantera något som om det vore formaliserat när det inte är det? Ni har ju valt att inte gifta er, antagligen just för att ni inte vill bli sedda som ett fast par och att då ändå kräva att ni skall bli betraktade som det i precis vissa sammanang är ju rent larvigt. Du är väl en sådan där som plankar på tunnelbanan också och som kräver specialkost fast du inte har sagt till om det i förväg. Ta ansvar för de beslut du själv har tagit. Det är du som har valt att avstå, inte jag, så anklaga inte mig för att du inte får vara med.
    Men vänta lite. Skulle ett förhållande inte räknas som seriöst/etablerat om man är särbor?
    Min man och jag var särbor i flera år innan vi flyttade ihop och gifte oss,men räknades ändå som ett etablerat par och blev bjudna båda två på fester osv.
    Så jag tror då inte att det gör någon skillnad när det gäller inbjudan till fester.
    Det handlar väl snarare om hur länge man har varit ett par.
  • molly50
    Anonym (Anna) skrev 2024-09-26 19:22:26 följande:
    På din tillställning kan alla få ta med sig partner. På vår tillställning för nära vänner är det våra premisser som gäller, och då bjuds inga barn och inga partners bara för att de är partners. 
    Men vad har det för betydelse att den här vännen byter partners ofta?
    Kanske är den här nya partnern någon det kommer att hålla med?
    Att inte bjuda med barn på en vuxenfest är en annan sak.
    Men att bjuda med partners tillhör vett och etikett.
  • molly50
    felicityporter skrev 2024-09-28 17:20:29 följande:
    Exakt! Det spelar ingen som helst roll hur många partners ens kompis haft, partnern är trots detta jämställd med alla andra kompisars partners. Dessutom är en fest ett ypperligt tillfälle att lära känna den nya partnern.
    Ja,precis! Och att träffa nya människor är väl roligt.
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2024-09-28 18:46:21 följande:
    Inte om man har träff för stängd grupp. 
    Nej,men bjuder man in sina nära vänner så bjuder man in deras respektive också. Inte alla utom en.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-28 23:26:03 följande:
    Enligt folk i tråden så måste man även bjuda med gubbarna på en tjejmiddag, i synnerhet om några av tjejerna har tjejer till partners som också hör till tjejgruppen 
    Ingen i tråden har påstått att man ska bjuda in männen på tjejmiddag.
    Det är en helt annan sak.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-29 14:03:14 följande:
    Det blir ju konsekvensen av resonemanget att man alltid måste bjuda med respektive oavsett vad man hade för tanke med bjudningen.
    Nej,det behöver det inte alls bli.
    Men bjuder man in till fest för sina närmaste vänner så tillhör det vett och etikett att även bjuda med deras partners.
    En tjejfest är en helt annan sak. Och det tror jag att du förstår.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-29 14:04:57 följande:
    Det är ingen som skrivit just så men om det inte alltid gäller så är det väl ok att ha en fest för enbart nära vänner då. Då är det ju ett speciellt sammanhang.
    Men då bjuder man bara vännerna och inte deras partners.
    Inte allas partners utom en.
  • molly50
    Anonym (V) skrev 2024-09-29 17:38:42 följande:
    Jo det blir det om man är konsekvent. Men det är inte ni utan ni använder resonemanget enbart när det passar er.
    Konsekvent? Det handlar inte om att vara konsekvent utan om att man inte bjuder alla utom en! 
Svar på tråden Gäst tror partnern är inbjuden till fest, vad göra?