Anonym (Partners blir vänner oftast!) skrev 2024-09-29 08:09:16 följande:
Denna kommentar visar ju att du inte har förstått vad ts tar upp, du missade ju även att ts i sitt första inlägg skrev att det gäller en 40 årsfest, läste du hennes inlägg ordentligt?
Men återigen då, TS fråga handlar inte om hur dom ska göra med inbjudningarna
till och vilka dom ska bjuda och ifall en nära väns partner ska bjudas med eller inte och vad som är rätt enligt etikett. Det är inte frågan där ts frågar vad andra tycker att dom ska välja att göra.
Det handlar om att en nära vän till den som fyller 40 år tror att hans partner är medbjuden eftersom dom andra i deras vänskapskrets kommer som par och ja
där har alla vänner och partners blivit vänner genom åren men nu har han en ny då.
Men nu var alltså inte frågan om den här nya vännens partner skulle bjudas eller ej utan frågan var ju att kompisen tror att han ska få ta med sig sin nya.
Då är frågan om vad dom ska göra, men eftersom det var barnfritt kunde dom säga att det berodde på barnet och inte nya partnern så dom slapp säga till vännen att han inte fick ta med sig sin nya partner,
Så ingen behöver bekymra sig längre.
Vad skulle du själv välja att göra i ts situation?
Säg att ni du och din partner har en grupp vänner, några gamla vänner på din sida och några gamla vänner på din partners sida, kanske tom vänner ifrån barndomen och med tiden har ni lärt känna vännernas partners och blivit vänner
som man ofta blir.
En av vännerna separerar och träffar alla vänner och umgås med vännerna som fortfarande är par.
Sen träffar den separerade en ny partner och vill då givetvis att vännerna ska lära känna den nya partnern, vilket säkert vännerna också vill. De flesta vill ju lära känna nära vänners partner.
Nu fyller en jämnt och ska ha fest och dom nära vännerna är bjudna, den nära vännen tror att han får ta med nya partnern.
Vad skulle du då säga?
Skulle du säga till din nära vän som ska fira dig på din födelsedag, tyvärr du tror att du får ta med din nya partner till min födelsedagsfest men nej det vill inte vi.
Jag skulle aldrig kunna säga till en nära vän som tror att hon eller han får ta med sig sin partner till min 40 årsfest för att fira mig att nej det får du inte,
kanske är en vän som jag känt sen barndomen och står mig nära för ts skriver
att det är en nära vän och att då säga att nej du får inte ta med dig din partner
det skulle jag aldrig göra mot en vän.
Så ts inlägg handlar ju hur dom ska säga till nära vännen att han inte får ta med sig sin partner, det handlar inte om ts och mannan ska bjuda in eller ej utan
att nära vännen tror att partnern får komma men att ts och hennes man inte vill att nära vännen tar med sin partner.
Så hur skulle du göra om du hade 40 årsfest och en av dina vänner trodde att han/hon fick ta med sig sin partner?
skulle du säga till att han/hon inte fick det?
eller skulle du säga att du kände partnern för dåligt?
även till nära vän eller tom bästa vän?
Då får du väl säga det till även alla andra i tråden som diskuterar annat än vad TS ska säga. Jag syftade på en diskussionen som handlade om man ska bjuda med respektive alltid så vad just jag personligen skulle säga i dina scenarier har inget med det att göra. Bemöt vad jag skrev istället.