Nära separation, efter upprepad otrohet från frun.
Tyvärr har hon ju varit otrogen innan och det flesta som varit otrogna en gån gör det fler gånger.
så du bör tänka över de noga om du skall stanna eller gå
Tyvärr har hon ju varit otrogen innan och det flesta som varit otrogna en gån gör det fler gånger.
så du bör tänka över de noga om du skall stanna eller gå
Senaste uppdateringen är att bodelningsavtal är underskrivet, för några dagar sen.
Och banken har nu beviljat att jag kan ta över bolånen, samt låna lite mer för att köpa ut frun. (Snart exfrun, när ansökan behandlats)
Möte med banken senare i veckan för att ta över lånen och ansöka om lagfarten på huset. Så nu går det framåt.
Vi är ganska sams, men båda lessna över detta... allt som tar slut, och allt som aldrig kommer bli.
Frun vill ha kontakt, försöka vara vänner. Men jag känner att det får vi se sen, när vi flyttat isär. Inte så säker på att det är det bästa för mig.
Känns på nåt sätt som en lättnad, även för henne tror jag. Tror inte hon klarade ta beslutet att gå isär... det fick jag ta.
Läskigt... tar över lånen och löser en del av det sista hos banken idag...
hon har dessutom fått lånelöfte beviljat, så hon kan köpa lägenhet. Ska på ett par visningar inom kort.
Hon är ledsen för att hennes föräldrar inte stöttar direkt, känslomässigt... känner sig dum och ifrågasatt av dom.
Då vet de ju ändå inget om orsakerna bakom, vilket jag inte tycker är min sak att berätta heller.
Jag vet att föräldrarna tycker om mig mycket, och ser allt jag gjort för henne, för vår relation genom åren. Att jag investerat I den, och varit väldigt mån om henne. Tror kanske jag varit en trygg punkt för henne. Hennes mamma har vid flera tillfällen sagt: vad skulle vi gjort utan honom,om mig, när jag hjälpt till med både det ena och det andra.
Jag förlorade själv min mor alldeles för tidigt, så min ingifta familj har blivit viktig för mig också. Det är en sorg att mista den kontakten också.
Jag blir ändå lite ledsen att frun inte får riktigt det stöd hon skulle behöva.
Efter alla år ihop med henne är det så svårt att sluta finnas där som någon form av stöd... men jag får ändå försöka tänka på mitt bästa.
Hon får ändå rätt bra support av andra än föräldrarna i familjen, så alltid nåt.
Wish me luck, med banken, lantmäteriet osv...
Ja, nu är det mesta löst, och hon har köpt lägenhet. Flytten blir ganska snart. Så nu närmar det sig.
Känns såklart fortfarande tufft. Men lite skönt att det löser sig.
Har bestämt hur vi delar upp möbler, och jag har beställt lite nytt, som jag velat köpa tidigare.
Så snart isär på riktigt. Våra familjer vet, och min stöttar.
Det har gått mycket fortare och mer konfliktfritt än vad du trodde när du startade tråden. Klokt och bra jobbat!
Läste nu min tråd för första gången på länge.
Vi gick isär. Jag köpte ut exfrun, och rätt snart fick jag ett jobberbjudande jag inte kunde motstå, som innebar flytt!
Jag träffade också väldigt snart en fantastisk kvinna, med samma längtan som jag i livet, och liknande mål.
Jag bor nu i mitt nya hus, med sambo.
Och... för bara några veckor sen berättade hon att vi ska bli föräldrar..!
Herregud vad mycket som kan hända på ett år..!
Min familj är glad för min skull, och verkar se hur bra min nya kärlek är för mig. Och glada att jag har chans att bilda familj, äntligen!
Jag har nästan svårt att ta in allt som hänt! Men tack och lov att jag vågade ta steget, till slut... och gick isär.
Vad härligt. Grattis. Var det bästa som kunde hända.
Men då när du skrev tråden brottades du med att du fortfarande älskade sitt ex. Kan du ärligt säga nu när du gått vidare att du är helt över henne eller har du fortfarande känslor.
Har ni kontakt?
Grattis hur som helst.
Ja, väldigt fint att det ordnade sig för dig
Man utvecklar normalt en anknytnng till en partner efter några år, som kan vara svår att bryta sig loss från, trots att förhållandet inte är så bra..
Hon klarar ju uppenbarligen inte av att vara trogen. att skaffa barn ihop kommer inte göra skillnad på hennes bekräftelsebehov av andra, snarare göra det värre då hon kommer bli ännu mer låst med dig.
varför väntar du och överväger att förlåta henne en andra gång? Det är inte kärlek nät man medvetet skadar en annan så som hon gjort med dig. Slösa inte mer tid på henne, lämna helt och gå vidare.

Ber om ursäkt.
Missade att tråden var gammal och att mycket vatten runnit under TS bro sedan tråden skapades.
Förlåt för min klantighet.
(Men jag ser att mitt inlägg inte hade varit fel, på den tiden trådstarten var aktuell).
Grattis TS att du valde ta chansen att gå vidare i livet.
Jag önskar dig all lycka!