• Anonym (Roseanna)

Jag är bjuden på klassåterträff, men inte hon

Jag och min sambo gick i samma grundskoleklass. Vi blev dock inte ihop förrän på universitetet. Vi har nu varit ihop i 7 år och jobbar på det där med vvv2b. 

Nu har några ur vår gamla klass tagit på sig att anordna klassåterträff, eller, vad det verkar, årskullåterträff, flera parallellklasser. Inbjudningar har gått ut, med webbadresser till fb och discord. Det har varit många glada tillrop på fb. I just vår klass har absolut alla checkat in och i alla fall sagt tack för inbjudan. 

Förutom den som inte är bjuden. Det gör mig ganska obekväm, och jag undrar om det är någon som inte är bjuden från de andra klasserna. 

Min sambo var mycket utanför i grundskolan, hon blev sällan bjuden på fördelsedagar osv, med däremot kom alla glatt när hon bjöd, för hon var väldigt frikostig själv, med både pengar, tid och emotionell support, för tro tusan att vi alla berättade våra innersta hemligheter för henne när vi hade det jobbigt, för vem skulle hon berätta det för "ingen var ju kompis med henne". Men till en klassåterträff bjuder man väl alla, oavsett? Särskilt så långt senare, när alla ska föreställa vuxna?

Och jag tror inte att det är så att inbjudan till henne har kommit bort, och inbjudan till mig var också väldigt tydligt till mig och inte till oss.

Hur skulle ni ta en sån här situation? Hur skulle ni agera/reagera?

• Svar på tråden Jag är bjuden på klassåterträff, men inte hon
  • Anonym (r)

Jag hade inte åkt. Antar att minst en vet att ni är sambos också...fyfan

• Mandel

Kan du inte i gruppen bara rakt ställa frågan om hur många som inte är bjudna och vad det beror på...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (H)

Hade ställt en tydlig fråga i gruppen så det syntes till alla.
    VARFÖR är inte alla bjudna?

• Anonym (Q)

Jag hade frågat rakt ut - gärna via offentlig kanal så "alla" kan se. Är det ett misstag, så kan de be om ursäkt och fixa det, och är det så att de medvetet vill mobba och utesluta så kan de gott få äga det och stå där med skammen. Självklart går ni tillsammans eller inte alls.

• PH76

Jag hade frågat om de inte hade min frus email.

• EnAnonumius
    Anonym (Q) skrev 2024-09-25 15:30:42 följande:

Jag hade frågat rakt ut - gärna via offentlig kanal så "alla" kan se. Är det ett misstag, så kan de be om ursäkt och fixa det, och är det så att de medvetet vill mobba och utesluta så kan de gott få äga det och stå där med skammen. Självklart går ni tillsammans eller inte alls.

Detta....

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Corrie

Det är inte Så att de menar att hon är automatiskt bjuden via dig  liksom?

• Anonym (Roseanna)
    Anonym (r) skrev 2024-09-25 15:27:56 följande:

Jag hade inte åkt. Antar att minst en vet att ni är sambos också...fyfan

Det vet de säkert, om inte annat så är vi ju skrivna på samma adress.
  • Anonym (Roseanna)
    Mandel skrev 2024-09-25 15:29:27 följande:

Kan du inte i gruppen bara rakt ställa frågan om hur många som inte är bjudna och vad det beror på...

Det skulle jag kunna göra. 
  • Anonym (Roseanna)
    PH76 skrev 2024-09-25 15:46:23 följande:

Jag hade frågat om de inte hade min frus email.

Den frågan behöver inte ställas då de definitivt inte har den. Däremot hade de ju iga problem att kolla upp min, och så hennes, fysiska adress. 
  • Anonym (Roseanna)
    Corrie skrev 2024-09-25 15:56:03 följande:

Det är inte Så att de menar att hon är automatiskt bjuden via dig  liksom?

Jag tvivlar. Hade de bara velat sända en inbjudan hade de, om de inte ville utesluta henne, skrivit båda våra namn, eller åtminstånde skrivit något slags +1.
  • Anonym (Molly)

Fy fan vad DÅLIGT,jag hade gått upp i taket!
    Jag hade som ställt frågan öppet om varför inte MIN SAMBO som gått i klassen INTE blivit bjuden??!!
    Hade också sagt att ?Det måste väll vara ett misstag??!! och är det inte det kan de GLÖMMA att jag kommer? 

Påminner mig om en svensk film, Klassåterträffen,så sorglig.

• Tecum

Jag hade skrivit tillbaka att eftersom alla i klassen inte är bjudna kommer jag inte att gå.

• Studentpappa

Vi hade en återträff från nian efter 15 år tror jag det var. Vi var några som tog på oss att styra upp en förfest, jag och en till man tog på oss att kontakta alla killar och några tjejer tog på sig att ansvara för tjejerna.

Vi hittade inte en kille som gick med oss några år men sen flyttade och gick upp i rök. Men det som var riktigt jobbigt var att tjejerna glömde bort en tjej som flyttade efter nian och gick på gymnasiet på annan ort, hon kom sen på festen och fattade ju att alla hade setts innan. Hon blev dyngrak och utkastad..

Ride it like you stole it
  • Född1984

Vill du gå bjud in din fru. Säg jag tar med min fru och ta med henne. 

eller skit i att gå. Sluta jaga kickar från förr. Låter som ni gått vidare båda två. 

• Anonym (Abc)

Klassåterträffar är en plåga. 

• EpicF

Jag hade kontakt den som var ansvarig och frågat rakt ut om min inbjudan har kommit bort eller Varför jag har glömts bort. Sedan hade jag övervägt att inte gå alls oavsett. 

• Plupp73

Klassåterträffar är det märkligaste påfundet någonsin. Vad vill man uppnå? Redogöra för sin karriär, sitt privatliv och vad man lyckats med? Eller uppleva högstadiets status igen, eller mentaliteten....
    Skulle aldrig få för mig att gå på en klassåterträff
    Var inte mobbad eller utanför eller någonting annat, men högstadietiden har ingenting att göra med mitt liv idag. De människor jag vill ha kontakt med har jag kontakt med, resten hör jag talas om när det hänt något. Det räcker.

TS, vad ska ni till den återträffen för? De har ju redan nu bevisat att det stått helt still för dem sedan högstadiet. Vill du dra tillbaks din sambo till den ångest hon hade då av sitt utanförskap.
    Skit i dem!

• Core
    Plupp73 skrev 2024-09-26 21:38:41 följande:

Klassåterträffar är det märkligaste påfundet någonsin. Vad vill man uppnå? Redogöra för sin karriär, sitt privatliv och vad man lyckats med? Eller uppleva högstadiets status igen, eller mentaliteten....
    Skulle aldrig få för mig att gå på en klassåterträff
    Var inte mobbad eller utanför eller någonting annat, men högstadietiden har ingenting att göra med mitt liv idag. De människor jag vill ha kontakt med har jag kontakt med, resten hör jag talas om när det hänt något. Det räcker.

TS, vad ska ni till den återträffen för? De har ju redan nu bevisat att det stått helt still för dem sedan högstadiet. Vill du dra tillbaks din sambo till den ångest hon hade då av sitt utanförskap.
    Skit i dem!

Nu vet jag inte om jag skulle gått. Men tanken på att de dom som man kommer ihåg som finniga asymmetriska tonåringar som vuxna är ju rätt rolig. Så det bör vara främst av den anledningen, överanalyserar man har man nog problem med självkänslan 

TS, skriv öppet i gruppen en fråga varför din sambo (förtydliga vem det är i sammanhanget) inte är bjuden om tanken är att det är en återförening för klassen, inte vänner

Inled lite lagom sarkastiskt med att det måste ha blivit ett missförstånd.
Svar på tråden Jag är bjuden på klassåterträff, men inte hon