Jag är bjuden på klassåterträff, men inte hon
Jag och min sambo gick i samma grundskoleklass. Vi blev dock inte ihop förrän på universitetet. Vi har nu varit ihop i 7 år och jobbar på det där med vvv2b.
Nu har några ur vår gamla klass tagit på sig att anordna klassåterträff, eller, vad det verkar, årskullåterträff, flera parallellklasser. Inbjudningar har gått ut, med webbadresser till fb och discord. Det har varit många glada tillrop på fb. I just vår klass har absolut alla checkat in och i alla fall sagt tack för inbjudan.
Förutom den som inte är bjuden. Det gör mig ganska obekväm, och jag undrar om det är någon som inte är bjuden från de andra klasserna.
Min sambo var mycket utanför i grundskolan, hon blev sällan bjuden på fördelsedagar osv, med däremot kom alla glatt när hon bjöd, för hon var väldigt frikostig själv, med både pengar, tid och emotionell support, för tro tusan att vi alla berättade våra innersta hemligheter för henne när vi hade det jobbigt, för vem skulle hon berätta det för "ingen var ju kompis med henne". Men till en klassåterträff bjuder man väl alla, oavsett? Särskilt så långt senare, när alla ska föreställa vuxna?
Och jag tror inte att det är så att inbjudan till henne har kommit bort, och inbjudan till mig var också väldigt tydligt till mig och inte till oss.
Hur skulle ni ta en sån här situation? Hur skulle ni agera/reagera?