• Anonym (Ma)

Varför duger jag inte!?

Jag behöver verkligen få ur mig det här. 
    Varför duger jag inte!?

Jag duger inte som förälder. Fast jag gång på gång bevisar motsatsen. Jag är den som går med min dotter på alla bup möten. Jag har koll på båda barnens skola, alla möten, utvecklingssamtal etc. Min dotter på hos mig heltid, bor hos sin pappa varanann helg. Men så fort jag gör något för mig, där dottern blir själv hemma ett par timmar (dottern är 14 år), så blir det samtal, sms etc från pappan där han undrar varför jag inte är hemma, ger henne mat etc. Och då vill jag poängtera att jag och dottern har kontinuerlig telefonkontakt hela kvällen.
    Jag har levt under psykisk misshandel av yngsta sonens pappa i 9 år(dottern och sonen har inte samma pappa). Jag har levt under psykisk misshandel av yngsta sonens pappa i 9 år(dottern och sonen har inte samma pappa). Jag behöver få leva lite. Jag överlever inte om inte jag får andas mellan varven. Varför måste jag övertyga hela tiden att jag har mina barns bästa i tankarna? Jag bevisar detta gång på gång, men ändå duger det inte. Varför duger jag inte

• Svar på tråden Varför duger jag inte!?
  • Anonym (r)

För honom kommer du aldrig att duga. Han låter som en idiot, så duger han för dig? Nej, då får det vara så. Det är inte honom som du ska visa dig duktig inför.

• Anonym (J)

Hur vet han ens att du är iväg och varför bryr du dig om hans ord? Nej skit i vad han säger! Bara ignorera och svara inte ens!

• Anonym

Du behöver inte duga för honom
    Han verkar vara en idiot

• Anonym (Ma)

Anledningen till att han visste om detta va att dottern hört av sig till pappa. Antingen att pappan ringt henne eller att dottern ringt honom. Men jag känner att han kanske kan tänka lite längre och faktiskt lita på mig som mamma, då jag aldrig visa motsatsen innan, någonsin. Min sons pappa har behandlat väldigt illa i 9 års tid, där jag fått utstå mycket psykisk misshandel med alkohol inblandat, som gjort att min självkänsla och psykiska mående tagit stryk. Men jag tar tag i det. Går hos psykolog, bearbetar och hanterar det på bästa sätt jag kan. 
    Det finns ingen anledning överhuvudtaget för båda barnens pappor att misstro mig som mamma, alls. 

• Tecum

Bägge dina barns pappor är idioter och den åkomman är tyvärr obotlig. Det enda du kan göra är att strunta i vad de säger och fokusera på din relation till barnen, som vad jag förstår är bra.

• Aliona

Varför behöver du hans bekräftelse? Du vet mycket väl att du är en bra mamma, så varför tar du in hans ord? Han har inte mer makt över dig än vad du ger honom, och det finns ingen anledning att ge honom någon alls. 

• Anonym (Alex)

Dina ex uppfattningar om dig är inte intressanta, de avgör inte om du är bra eller dålig. Strunta i vad de säger. 

• Anonym (Ma)

Anledningen till att jag tar åt mig av deras beteende och ord har med mitt självförtroende att göra. Har man levt med någon som psykiskt misshandlat dig i 9 år, tryckt ner dig, och i 9 år övertygat dig om att du är värdelös, så tycker man det om sig själv tillslut. Jag jobbar hårt med detta och går hos psykolog för detta. Min insikt om det finns där, men det betyder inte att jag är botad från att ta åt mig känslomässigt när folk säger saker om mig. 
    Tack för era fina ord och råd. Även fast jag vet att jag inte ska ta åt mig av vad dem säger, så är mina tidigare förhållanden av psykisk misshandel, otrohet och lögner tyvärr för rotat ännu och påverkar mig ännu för mycket.

Svar på tråden Varför duger jag inte!?