Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet
Befinner mig i exakt samma situation som TS.
Vill nog påstå att vi lever i ett 60/40 förhållande när det kommer till hemmets planering men vi är 50/50 i utförandet av sysslorna, jag 70% av våra Ekonomi till hushållet.
Vi har en allmänt god relation, skrattar, stöttar varandra och är verkligen bollplank åt varandra, men vi ligger inte.
Så här har det varit i snart 12-år, uppskattning är att det blir sex 5-7 gånger om året och däremellan långa torr perioder.
Jag har lyft problematiken några gånger och känner verkligen igen hos TS då jag upplever samma reaktion hemma.
Nu senaste så förklarade jag läget att jag inte längre känner mig älskad, Jag känner mig obekräftad och värdelös som man.
Det handlar inte om just sex, Det handlar i grunden om en ovilja att ge närhet! Allt från en kram vid spisen eller en puss innan man åker till jobbet.
Mycket grundar sig i att den spontana närheten försvinner och då tror jag även att det bara är en tidsfråga innan sexet börjar dö ut.
Som individ kan man förändra lite om inte motparten är villig att också jobba på relationen så jag har satt ett datum på 6månader och ser jag inte någon förändring så kommer jag lyfta detta igen och då blir troligen utfallet att jag vill gå ifrån relationen.
Det är otroligt viktigt att vara öppen för sin partner och ta in hens syn och perspektiv, vara villig att tillgodose Hens behov likt sina egna och ge det tid.
Rom byggdes inte på en dag och vill man få en förändring så handlar det om att våga tala om elefanten i rummet och samtidigt vara villig att lägga ner tiden och energin.
Alla relationer går upp och ner men det måste vara fler toppar än dalar!
Livet är för kort för att inte leva det.