blueblue skrev 2025-01-08 12:08:40 följande:
Problematiken är inte svart eller vit.
Att lämna någon bör alltid vara sista utväg tänker jag, även att jag befinner mig i exakt samma situation.
För egen del så är det inte bara mig själv att ta hänsyn till då min fru och jag byggt ett liv tillsammans, gemensamma vänner, familj, barn, bostad, fritidsaktiviteter för barnen, jobb osv.
Att bara skilja sig vore lättare om det var bråk involverat men vi är inte osams hon har bara tappat gnistan någon stans utmed vägen och jag törstar efter närheten.
Att upplysa om mina känslor är det bästa jag kunnat göra och hur det sedan tas emot kan jag som individ inte påverka.
Min fru gick i försvarsställning och det har inte blivit någon nämnvärd förändring så därför satte jag personligen en gräns på 6 mån då sådant här tar tid att förändra.
Jag vill inte heller skapa någon press eller stress kring detta för då lär det knyta sig helt.
så när 6 månader har gått så lyfter jag problematiken igen, tänker att det då bör har processats och det då finns andra infallsvinklar att prata om hur det har sätt ut senaste halvåret. Blir lättare att greppa för oss båda.
Så du har upplyst din fru om dina känslor, vilket hon inte blev kåtare av, nu tänker du vänta ett halvår och se om hon får mer sexlust av att du väntar på henne, och blir hon inte sexuellt upphetsad av att du väntat så tänker du lyfta problematiken igen, tror du verkligen hon kommer bli kåtare på dig av detta?
På sin höjd kan du få henne att känna sig tvingad till att ställa upp så du inte lämnar, men hade hon haft
intresse för att ha sex med dig så hade hon självmant hoppat på dig så fort du kommer innanför dörren, eller åtminstone hade hon sagt vad som är fel och vad du behöver göra för att hon ska bli kåt igen.
Om du inte tycker sex är så viktigt så kan du vänta och kommunicera resten av livet om du vill, men känns det kul för DIG att försöka få till sex med en kvinna som inte visar någon som helst entusiasm till att ha sex med dig?
Är det inte roligare då att hitta en kvinna som har samma intresse för sex som du?