blueblue skrev 2025-01-09 11:55:17 följande:
Detta är ett relationsproblem och jag kan tycka att som livskamrat i 20-år så bär man ett ansvar gentemot varandra att faktiskt ge varandra möjligheten att genomföra förändringar utan ultimatum.
Jag har berätta om mitt mående/mina känslor och avsaknaden till närhet(inte enbart sex) och det är ett första steg.
Skilsmässa kan absolut vara rätt väg men för min egen del så ger jag heller min fru möjligheten och tiden att reflektera över sitt egna beteende innan ett så pass stort steg tas.
Det vore också betydligt lättare att ta steget att lämna om det fanns en massa annan problematik i förhållandet vilket det inte gör.
Jag ställer inga krav på intimitet, och har vart väldigt tydlig med att jag är helt ointresserad av pitty sex! För mig handlar detta om djupare förståelse och att se varandras behov och samtidigt vara där för sin partner!
Jag är inte intresserad av att Kn***a, Jag är intresserad av kärleken på det djupaste sätt.
Inga krav på intimitet, vad menar du med det? Vill du inte krama henne och vara fysiskt intim utan sex? För mig är det jättekonstigt att inte vilja vara nära fysiskt när man älskar sin partner.
Se varandras behov - sex är något man antingen vill ha eller inte, det går inte att slå på när man vill. Har funderat på det här med icke-sexuell närhet, när en vill och den andra inte behöver det. Kan man tycka att den som helst sitter i sitt hörn av soffan kan ställa upp med en kram om partnern vill? Är utan klar åsikt där, har det problemet själv i min relation där jag är den som väldigt gärna vill ha icke-sexuell fysisk närhet. (Och sexuell närhet med men det är som sagt inget som går att förhandla om det minsta.)