Inlägg från: Anonym (Mini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mini)

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

Tecum skrev 2024-09-27 18:32:48 följande:
    Jag har läst massor av trådar om liknande problem och har blivit allt mer övertygad om att separation är enda utvägen för att få igång sexlivet. Som Linda skriver, med en ny man blev hon jättesugen igen. Synd bara att du ska få skulden.
    Jag tror att du är för snäll, hon tar dig för given och har tappat attraktionen. Vad ska du göra, du kan knappast bli en tuffing som kör med henne... Enda alternativet  till skilsmässa, då hon inte går att tala med, är att du visar intresse för andra kvinnor. "Man saknar inte kon förrän båset är tomt" heter det, kanske den insikten kan få henne att ta tag i de problem hon tydligen anser ni har men inte vill tala om.
    Mm, jag tror med att separation är det som gäller faktiskt. Möjligen att det kan komma fram vad som skaver, att det är något som går att ändra på. För att hamna där så behöver hon ju vara ärlig, då tycker jag att du ska tänka igenom vad du vill och sen ha ett samtal där du förklarar att om ni inte kan prata om det så kommer du att lämna. För kommunikation är något man måste ha i en relation. Om du är beredd att lämna såklart. Vissa behöver få det i klartext och inte bara att du går runt och lider. Inte att du har krav på sex såklart utan att du vill att ni pratar ärligt om vad som sker.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 00:39:24 följande:
    Wow, hur många downvotes hade jag fått om jag skrev detsamma till en kvinna med samma problem på FL???
    Fast Rob, det gör du ju fast i mkt högre grad med dina kommentarer om att 19 i bmi är max kvinnor får ha. Och män är generellt alldeles för okritiska när det kommer till deras utseende. Attraktion är extremt viktigt för kvinnor, vi behöver vara selektiva på ett helt annat sätt än män.
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 16:31:25 följande:
    Min poäng var att när en kvinna gör det så från hon tummar upp medan när jag ställer krav på utseende så får jag tummar ner.
    Jag misstänker att det har att göra med att det krav på kvinnors utseende du ställer är ett som har ett starkt samband med ätstörningar. Vilket tar livet av vissa kvinnor, speciellt yngre och förstör deras liv. Inte så fräscht eller vad tycker du själv?
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Rob) skrev 2025-01-06 19:28:18 följande:
    Nej, man behöver bara inte överäta. Mitt ideal är hälsosamt.
    Hälsosamt - mja det beror på säger jag. Var det BMI 19 som högst eller? I alla kvinnors åldrar?
  • Anonym (Mini)
    blueblue skrev 2025-01-09 11:55:17 följande:
    Detta är ett relationsproblem och jag kan tycka att som livskamrat i 20-år så bär man ett ansvar gentemot varandra att faktiskt ge varandra möjligheten att genomföra förändringar utan ultimatum. 
    Jag har berätta om mitt mående/mina känslor och avsaknaden till närhet(inte enbart sex) och det är ett första steg. 
    Skilsmässa kan absolut vara rätt väg men för min egen del så ger jag heller min fru möjligheten och tiden att reflektera över sitt egna beteende innan ett så pass stort steg tas. 
    Det vore också betydligt lättare att ta steget att lämna om det fanns en massa annan problematik i förhållandet vilket det inte gör. 

Jag ställer inga krav på intimitet, och har vart väldigt tydlig med att jag är helt ointresserad av pitty sex! För mig handlar detta om djupare förståelse och att se varandras behov och samtidigt vara där för sin partner!
    Jag är inte intresserad av att Kn***a, Jag är intresserad av kärleken på det djupaste sätt.
    Inga krav på intimitet, vad menar du med det? Vill du inte krama henne och vara fysiskt intim utan sex? För mig är det jättekonstigt att inte vilja vara nära fysiskt när man älskar sin partner.

Se varandras behov - sex är något man antingen vill ha eller inte, det går inte att slå på när man vill. Har funderat på det här med icke-sexuell närhet, när en vill och den andra inte behöver det. Kan man tycka att den som helst sitter i sitt hörn av soffan kan ställa upp med en kram om partnern vill? Är utan klar åsikt där, har det problemet själv i min relation där jag är den som väldigt gärna vill ha icke-sexuell fysisk närhet. (Och sexuell närhet med men det är som sagt inget som går att förhandla om det minsta.)
  • Anonym (Mini)
    Ascendere skrev 2025-01-09 18:08:46 följande:

Enligt min erfarenhet så i en bra nära relation har man inte behovet av den här knivskarpa linjen mellan sexuell och icke-sexuall närhet. Man har fysiskt närhet punkt, ibland med kläder på, ibland utan, ibland knullar man, ibland inte, ibland gör man det skönt för sin partner osv. 

Det är svårt att sätta ord på men det finns liksom ett flow i det hela som man skapar tillsammans, lite som en dans. 

Jag är böjd att hålla med dig om det. I förhållanden som har flutit på bra naturligt så finns det ingen gräns direkt, det är fysisk närhet precis som du skriver. Variationer finns, vissa ser all fysisk närhet som en inbjudan till sex, andra inte som direkt kopplat.
Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet