• Epikuros

Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet

HSL7510 skrev 2024-11-15 18:55:55 följande:

Vill hon inte 'r det bara skaffa på annat sätt. Antingen köpa eller vara otrogen. Men det brukar sluta med separation oavsett. 

Sexet är kittet som håller en relation igång

Du verkar vara en sådär man som ger oss andra män dåligt rykte. 
    Tack för det.
  • Epikuros

Suck! Blir så besviken på många män i flera av de här trådarna som behandlar sexlösa relationer. 
    Jag är man och lever själv i en sådan relation och kan känna igen mig i besvikelsen, frustrationen och sorgen. Men grundproblemet är inte att jag inte "får tillräckligt med fitta" - för att få det skulle jag bara behöva lämna min fru och skaffa en kk - utan att jag inte vill lämna min fru, att jag älskar henne, att hon älskar mig, samtidigt som hennes sexlust till mig har dött, vilket har skapat en väldigt svårlöst situation. Under mer än tjugo år har jag fäst mig vid den här andra människan, men jag kan inte längre dela det, i min värld, mest intima med henne. För mig är det verkligen inte bara så enkelt som att "dumpa henne och skaffa en annan". 

• Epikuros
    Tecum skrev 2025-01-06 13:34:54 följande:
    Men du, det är ju inte bara män som skriver så? "Passar det inte så lämna" brukar kvinnor skriva så snart en man dristar sig att berätta om hur han mår dåligt över utebliven intimitet.

För såna problem är verkligen inte enkla att lösa och för mig vore det en mardröm att hamna i en sån situation. Man vill ju inte lämna en person man älskar och trivs med, samtidigt som ett fortsatt lvi utan sex känns meningslöst.
    Värst av allt är väl partnerns ovilja att se problemet och vilja lösa det, vilket ofta är fallet. Vet inte om det är så även i ditt fall? Egentligen det ultimata sveket, att rycka på axlarna åt att ens partner mår dåligt.
    Du har helt rätt. Jag skulle varit tydligare. Kvinnor och män verkar vara lika oinformerade om hur man löser problemet. Vad jag kanske egentligen var ute efter var mäns ofta väldigt dåliga ton. Kvinnor kan vara raka och hårda, men de är inte lika ofta så starkt sexistiska. Det var alltså inte rådet - dumpa henne/honom - som jag kritiserade, utan samtalstonen.  
Svar på tråden Fråga om kvinnor som inte vill ha/ge sex och närhet