Inlägg från: Anonym (Tvillingmorsan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvillingmorsan)

Han behöver stöd

TS, killen du har kontakt med söker något vid sidan av. Det är möjligt att han även vill lämna sin sambo om han hittar någon bättre, men han vill inte bli singel. Många män funkar så. De lämnar inte dåliga relationer förrän de har hittat en ny.

Detta omformulerar han till att han behöver stöd för att lämna. Sedan frågar han, mer eller mindre rakt ut, om du antar detta erbjudande eller ej. 

Förstår du nu? Han vill säkra dig innan han lämnar sin nuvarande, alternativt bara ha dig vid sidan om. 

Vill du inte ha detta upplägg ska du säga tack och hej. Inte svårare än så. 

Anonym (singeln) skrev 2024-09-28 19:14:38 följande:
    Ja det tänkte jag lite också, om det kan vara så att han inte klarar sig själv? Det verkar ju lite så. Och känns inte så attraktivt direkt

Ja det var väl ungefär det jag skrev men så skrev han som han gjorde. Och jag har sen inte svarat något mer och han kanske inte skriver mer heller

Han klarar sig säkert själv, men han vill inte vara själv.

Två olika saker. 

Han har säkert flera håvar ute. Du är förmodligen inte den enda han har kontakt med. Han hoppas väl att någon nappar.

Generellt skulle jag inte rekommendera en osjälvständig singelman heller, eller någon med mycket problem. Vi har alla våra problem, men man bör vara någorlunda stabil och självständig innan man inleder en ny relation. 

Anonym (singeln) skrev 2024-10-01 15:29:51 följande:

Nu har han varit inne på min profil igen men han skriver inget mer. Hur ska jag tolka det?

Släpp det bara.

Han kanske bara ville kolla läget. Vore han intresserad skulle han skriva något. Och du är väl ändå inte intresserad?
Svar på tråden Han behöver stöd