Min man dolde sin fars psykiska ohälsa
Hej ts.
Tråkigt att höra vad du har gått igenom.
Men förstår inte riktigt hur du tänker.. Ingen är skyldig att uppge sina föräldrars mentala hälsa? Jag är adopterad och blev utsatt för mordförsök av min ena adoptiv förälder som barn. Hade det påverkat dig menar du om det hade varit mig du hade träffat på istället för den mannen du pratar om?
Sedan undrar jag varför du inte kunde använda en bröst pump?
Att någon stjäl ens pass eller id handling, är helt klart fel. Då skulle du ha gått till socialen med det samma med barnet och berättat detta och att du var rädd för honom och bett om skyddat boende.
Man gör sina misstag i livet. Och han, låter det som att du kommer få vara rädd för, för alltid. Men du kan välja att fastna i det gamla eller ge dig och ditt barn ett nytt liv när allt är över.
Anser inte att han har lurat dig ang sin fars mentala hälsa då han inte har haft någon skyldighet till att berätta om det. Men i övrigt låter han hemsk. Men någonstans så lär du ha sett tendenser. Och du har gillat hans Maskulina samt narcissistiska beteende där du säkert kände trygghet till en början.
Skitsamma. Alla gör misstag. Men han har inte lurat dig. Han ljög eller så visste han inte om det helt själv. Men att han behandlar er som fångar är inte okej någonstans.
Låter som att du är på väg åt rätt håll med att han är din x Man, försök få till skyddad identitet med för dig och barnet för sådana där människor kan det slå rejält slint för.