Inlägg från: Anonym (Ta hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ta hjälp)

Är i chock efter gårdagens bråk med sambo

Jag tycker du ska följa råden här.... och vet du va...jag skiter fullständigt i hans taskiga barndom... man har inte rätt att bete sig som ett svin för att man har haft en taskig barndom.
    Har du hört om ordet projicering? Det är när man anklagar någon annan för att göra det som man själv egentligen gör....
    Han säger att ditt dåliga mående går ut över honom och barnen. Det är ju hans dåliga mående som han låter gå ut över dig och barnen som gör att ni mår dåligt.
    Vem säger psyko till någon som är deprimerad och gravid, kallar dig för fitta, och låter dig ta hand om det mesta med barnen o annat som jag förstod. Hemskt hur illa han beter sig. 
    PSYKISK misshandel är lika allvarligt som FYSISK misshandel och han kan med tiden bli fysisk våldsam också. 
    Han tar inte ansvar för sitt mående och sin hälsa.... Er familj får anpassa sig efter hur han mår. Du blir medberoende, din självkänsla bryts ned och när någon frågar hur du mår så svarar du att jo men din man XX mår bra eller xx mår dåligt.....allt går ut på att han ska vara stabil o må bra....
    Han kontrollerar dig, skyller allt på dig och använder säkert manipulation, hot, smicker etc. för att få dig kvar. Han ger säkert kärlek o uppmuntran ibland bara för att du ska stanna kvar....
    Du har inget ansvar för honom i det här fallet, du har ansvar för dig, dina barn o ditt barn i magen....du behöver peppa dig själv.
    Våga berätta för någon, några, dom har säkert annat något. Och bevisen du samlar var noga med datum o klockslag och fundera hur du kan spara dem så att det inte kan hittas av din partner....
    Ta hand om dig! BVC kan säkert hjälpa dig, svenska kyrkan, kvinnojouren etc....

Svar på tråden Är i chock efter gårdagens bråk med sambo