• Anonym (F)

Är så trött min brist på disciplin!

Hur kan man motivera sig att träna 4 ggr i veckan, ibland mer. Hård träning dessutom och även mycket vardagsmotion. Sen inte lyckas med kosten. Jag KAN INTE låta bli at äta mackor på kvällen. På en dag kan jag äta mellan 4-6 rostmackor med smör utöver det äter jag 2 ägg till frukost med kvarg och fruksallad, lagad mat till lunch och middag. Så jag borde inte vara hungrig.

hur slutar jag? Vågen tickar sakta uppåt. 

• Svar på tråden Är så trött min brist på disciplin!
  • Lynx123

Skulle också säga att du bör omfördela måltiderna och satsa mer på riktig mat. Och köp inte hem rostbröd mer. Har du det inte tillgängligt kan du inte äta det  :)

• Tukt

Tycker kanske du försvårar för dig själv när du använder ordet "disciplin". Det är ett rätt oprecist synsätt som anger att det är något magiskt redskap man ska hitta.
    I stället tror jag det handlar mer om rutiner och att få dessa att fungera.

• Anonym (S)

Varför hård träning? Hitta en bra nivå som håller över tid. 

• cosinus
    Anonym (S) skrev 2024-10-01 20:55:36 följande:

Men träningen håller ju över tid. Det är inte det hon har problem med utan kosten.

Vissa trivs med hård träning. Jag är en av dem.

Till TS, ät mer under dagen så kroppen inte får panik på kvällen och vill äta upp allt du ser. Mycket lättare stå emot sug om man är mätt. 
  • Anonym (F)
    Anonym (S) skrev 2024-10-01 20:55:36 följande:

Jag har tränat såhär i snart 5 år så visst håller det över tid. Älskar det. Men jag kan inte låta bli mina mackor?
  • Anonym (F)
    cosinus skrev 2024-10-01 21:02:32 följande:
    Men träningen håller ju över tid. Det är inte det hon har problem med utan kosten.

Vissa trivs med hård träning. Jag är en av dem.

Till TS, ät mer under dagen så kroppen inte får panik på kvällen och vill äta upp allt du ser. Mycket lättare stå emot sug om man är mätt. 
    Det galna är att jag kan fundera på att stå över middagen för att få äta macka ist? jag är verkligen helt såld på bröd med smör. Men så äter jag middag trots allt, kanske inte så mycket som jag borde, och hittar mig själv senare  med handen i brödpåsen?
  • Anonym (F)
    Lynx123 skrev 2024-10-01 20:25:10 följande:

Skulle också säga att du bör omfördela måltiderna och satsa mer på riktig mat. Och köp inte hem rostbröd mer. Har du det inte tillgängligt kan du inte äta det  :)

Problemet är att det är barnens bröd 🤪 låter jag bli att köpa hem blir det ramaskrin
    Jag tänker varje dag ?i morgon ska jag sluta? 
  • Anonym (Kgtyi)

Att äta lite men ofta 'räddade' mig. 

Nu äter jag ungefär så här:
    Frukost ca 6.00 två mackor och te eller mjölk eller yoghurt eller smoothie.
    Mellanmål ca 9.00: ett (eller ibland två beroende på frukostbrödet) ägg.
    Lunch ca 12: lagad mat, en portion
    Mellanmål ca 15: frukt, yoghurt, smoothie eller en macka.
    Middag: ca 18: lagad mat, gärna soppa. En portion
    Ev kvällsmål vid ca 21, te och macka eller ibland bara två ostskivor. 

Men jag tränar bara två dagar i v. 

• Lynx123
    Anonym (F) skrev 2024-10-01 21:52:21 följande:
    Problemet är att det är barnens bröd 🤪 låter jag bli att köpa hem blir det ramaskrin
    Jag tänker varje dag ?i morgon ska jag sluta? 
    De klarar sig. Hitta något annat åt dem...tex varsin fralla eller något som enbart räcker till dem. Om du äter som du gör minus mackorna kommer du se stor skillnad på ganska kort tid.
Svar på tråden Är så trött min brist på disciplin!