Inlägg från: Anonym (Hh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hh)

Kvinnlig klimax

Jag är kvinna och har hyfsat stor erfarenhet av sex och män, men jag har jättesvårt att komma. Jag älskar sex och har det ofta men har bara lyckats uppnå klimax tillsammans med en man - en gång. Visst är det skönt och så och jag lider egentligen inte av bristen på orgasm men kom ändå på mig själv idag att bli avundsjuk på kvinnor som uppnå klimax vid sex. Oavsett om det är penetrerande sex eller oralsex. 
    Vad säger ni män, är det viktigt att er partner också kommer? Eller kan man helt enkelt ha en skön stund tillsammans ändå, trots att bara en av er går i mål?
    Jag har ibland träffat män som bestämt hävdar att de inte kan komma om inte hon gör det först - och visst är det nobelt av dem men varför ska båda gå därifrån utan att "göra klart"? Jag njuter enormt när han kommer, det är tillfredsställande även för mig och jag känner liksom att det är tråkigt att jag inte kan erbjuda det optimala sexet bara för att jag inte kan komma och det gör mig lite bedrövad.
    Män, hur viktigt är det för er?
    Och kvinna, hur känner du som antingen kan eller inte kan komma under intima möten?

• Svar på tråden Kvinnlig klimax
  • Anonym (Hh)
    Dominant66 skrev 2024-10-03 14:06:32 följande:

Man-
    Enligt mig är det viktigt. Sen att det ej händer varenda gång är en sak. Min njutning är oftast att se den andra njuta och att denna når klimax är enormt tändande! 
    tillomed så att jag mer än gärna gör så kvinnan når dit och mig själv kan jag strunta i.

men sen alla är ju olika.
    men det finns något knep för dig som du tyvärr ej har hittat ännu. Skulle jag absolut tro.
    har du testat och andvända hjälpmedel under själva sexet? Kan de funka?

lycka till😃

Jag kan komma när jag onanerar själv, så det går absolut men det kräver rätt mycket av mig för att lyckas - fullt fokus, enorm muskelanspänning (får ofta träningsvärk) och millimeterprecision på klitoris. 
    Jag tycker sex är jätteskönt och jag kan verkligen slappna av i huvudet, det är inte där det sitter utan helt enkelt att det kräver för mycket av mig i stundens hetta, kniper jag ihop benen så som jag behöver kommer ingen man in i området och ja, då får ju han inte vara med på resan ändå 😅

Jag förstår att det är viktigt, eftersom jag tycker samma sak själv - älskar när han kommer (även om jag också uppskattar myssex när den bara slinker in en stund när man skedar eller sover och sen blir det inte så mycket mer). Det är bara tråkigt att eller om det är en deal breaker för någon. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (JJ) skrev 2024-10-03 15:39:31 följande:

Detta är väl egentligen inte särskilt konstigt eller ovanligt. Finns många tjejer som inte kommer tillsammans med en partner.
    Har svårt att tänka mig att det är en dealbreaker för någon, även fast det är otroligt upphetsande att se sin partner komma.
    Har du en fast partner? Efter ett tag tillsammans brukar man ju lära sig varandra och kunna slappna av mer...

Jag tänker också att det inte borde vara en deal breaker men därför frågan eftersom det verkar vara viktigt för män att få sin kvinna att komma. 
    Just nu ingen fast partner men haft långa förhållanden och även långa kk-realtioner. 
    Tror också att det är ett vanligt "problem", men man hör ju om kvinnor som får multipla orgasmer och män som bestämt hävdar att de alltid lyckas så jag är nyfiken hur andra ser på det.
    Jag njuter som sagt av sex ändå, och har inte sett det som ett problem - det är bara så det är helt enkelt.
  • Anonym (Hh)
    Anonym (?) skrev 2024-10-03 16:30:29 följande:

För mig är det helt annorlunda. Själv är jag lite avundsjuk på er som tycker att sex är jätteskönt. Jag (kvinna) kan komma och gör det av smekningar eller oralsex, men vägen dit är inte så skön eller njutbar. Så för mig är orgasmen viktig eftersom det främst är då det är skönt.

Det är liksom två olika sorters njutning, en orgasm kan inte jämföras med sex (för mig) för det är så skiljt från varandra. Känslan är helt annorlunda där orgasmen verkligen är klimax men att känna någon i mig gör mig på något sätt djurisk och det är det jag njuter av. Intimiteten. Den där stegringen som avslutas i en explosion (typ som en riktigt bra nys) är något annat. 
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Satisfyer) skrev 2024-10-04 03:01:44 följande:

Har du provat att använda typ en satisfyer på kvitton samtidigt som han tar dig? 

När jag träffade min man fick han pilla ihärdigt läänge  innan jag kunde komma, om jag ens kunde komma den gången. Jag njöt såklart, alltid tyckt om sex Skrattande
    Men med en satisfyer så kan jag komma flera gånger, efter en tids övning. 
    Haft och provat många leksaker då jag tidigare hade väldigt svårt att få orgasm, även själv. 
    Med en satisfyer kan jag komma på 30 sek o  jag vill. 
    Bara ett tips.

Även; jag håller med om att det blir inte lika gött om det ska jagas orgasmer! Det kan visst vara skönt för en kvinna att knulla trots att man inte kommer!

Ja, jag har en satisfyer och den sviker mig inte. Men även där måste jag kämpa rätt hårt för att ta mig i mål, och det behöver gå ganska fort för minsta lilla för länge så är chansen borta och det går inte. Har lyckats några gånger att komma två ggr men oftast har jag inte den muskelkraften jag behöver till det och det slutar alltid med en obehaglig träningsvärk dagen efter 🙈
    Plus att jag måste knipa ihop benen så han kan inte så att säga inte komma in 😅

Som sagt är jag egentligen inte så ledsen för min egen skull, jag kan knulla i timmar och gärna flera ggr på en dag utan det är mer att jag är oförmögen att ge honom min orgasm som gör att jag börjat tänka.
    Kanske är det någon teknik som jag inte klurat ut ännu? Vem vet.
  • Anonym (Hh)

Träningsvärk kan absolut vara värt det men ibland orkar jag helt enkelt inte ta i tillräckligt mycket. Komplicerat det här. Jag är vältränad så det handlar inte om det utan det blir det statiska spännandet som jag inte klarar hur länge som helst. 

Det jag egentligen var ute efter är hur andra resonerar angående att få sin partner att komma, om det är viktigt för att det ska fungera i längden. Vid tillfälliga förbindelser blir det ju som det blir, så det är inte "lika viktigt" men vid ett fast förhållande tänker jag att det ändå spelar en roll.

Det som har hänt när jag har berättat att det är svårt för mig att komma leder oftast till att de slutar försöka, då gör de sin grej och sen är det klart. Men jag känner ju ibland att jag måste berätta att det inte beror på dem, timmarna börjar gå och de väntar på att jag ska nå klimax men det kommer ju inte. Då brukar jag säga att det är jätteskönt men jag kommer inte kunna komma men att jag har det jättehärligt ändå.  
    Och de längre förhållanden jag haft som vetat om det här har det liksom blivit en grej att då försöker vi inte ens för det "är ju skönt ändå". 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Adam) skrev 2024-10-04 11:00:42 följande:

För mig är det viktigt, ett kvitto på att hon har det skönt med mig. Att jag är en bra älskare, om man så vill. Om hon säger att "det är skönt ändå" så har jag svårt att tro det, tror att hon säger så bara för att trösta mig.

Troligen fånigt av mig, men så funkar jag.

Och jag tror och hoppas att TS kommer att få höra Den Stora Symfoniorkestern många många gånger.

Kanske, men om jag inte får hör Den Stora Symfoniorkestern då? Är jag då inte värd att satsa på? För mig är intimiteten så mycket viktigare och något som jag verkligen njuter av och jo - jag älskar sex ändå, trots bristen på orgasm. Jag tänker att jag, vid det här laget, känner min kropp så pass bra att jag vet vad som funkar eller inte.
Svar på tråden Kvinnlig klimax