• Anonym (Jocke335)

Ok att shamea korta men inte överviktiga

Pratade med min tjejkompis igår. Hon gillar långa män. Inga konstigheter där för mig. Jag låter alla ha sina preferenser och shamear ingen för dem. Jag är själv runt 190 cm.
    Det hon sa gnagde lite i min dock ?man vill ju inte datea någon dvärg under 185?. Samma tjej har tidigare varit väldigt hård mot killar som har någon som helst preferens kring kvinnors vikt.

När jag tänker på det så har nästan alla mina kvinnliga bekanta utryckt hur viktig mannens längd är för hans attraktionskraft fast på olika sätt.Nu har jag aldrig gjort eller tyckt detta men hur hade det flugit om jag hade utryckt mig såhär om kvinnor; ?man vill ju inte dejta något fetto över 65kg?

Hur kan kvinnor inte förstå vilken dubbelmoral de har här?

• Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga
  • Anonym (Py)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 16:34:16 följande:
    Nope.
    Jag fungerar inte så. Men jag har förstått att många kvinnor gör det.
    Va? Du har ju ägnat åtskilliga trådar åt att beklaga dig över att alla kvinnor ratar korta män. Hur går detta ihop?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Ok) skrev 2024-10-07 16:39:35 följande:
    De allra flesta, både män och kvinnor, vill att kvinnan ska vara kortare än mannen. 
    Yes, det var därför jag ställde frågan.  Tydligen var hon undantaget som bekräftar regeln.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Py) skrev 2024-10-07 16:40:15 följande:
    Va? Du har ju ägnat åtskilliga trådar åt att beklaga dig över att alla kvinnor ratar korta män. Hur går detta ihop?
    Jag beklagar mig inte.  Jag bara förklarar att det är så det ser ut.  
  • EnAnonumius
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 16:46:06 följande:
    Jag beklagar mig inte.  Jag bara förklarar att det är så det ser ut.  
    Jasså, enligt vilka objektiva undersökningar (forskning) då, som du självklart kan källhänvisa till? 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Xenia
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 03:04:06 följande:
    Hur lång är du själv Xenia ?  Du låter uppriktigt förvånad att också korta kvinnor söker långa män ?  
    Men det är så det ser ut...
    Det är för inte som man myntat orden tall, dark and handsome.
    Jag brukar säga att de flesta män föredrar smala tjejer. Vilket är sant. Men det är inte lika tydligt som kvinnor och långa män.   Där i stort sett alla föredrar långa.  
    Det är rätt sjukt när man tänker på det då hälften av alla män är inte långa...
    Sen är ju en person summan av alla egenskaper. Så finns det kvinnor som ändå väljer korta män för att andra saker väger upp.  Annars hade väl alla korta män varit singlar.  
    Jag är uppriktigt förvånad över att "alla" anser att män av medellängd är korta.

Jag fattar inte heller tjusningen med en man som är så lång att man ständigt boktstavligen måste se upp till honom och få ont i nacken.

Det vore mer logiskt att långa föredrog långa och korta föredrog korta. Vad tycker långa män då, går det lika bra med korta som långa kvinnor?
  • Anonym (Hah)

Jag hade aldrig dejtat någon jätte över 185!

• Anonym (Mimmi)
    Xenia skrev 2024-10-07 18:09:11 följande:
    Jag är uppriktigt förvånad över att "alla" anser att män av medellängd är korta.

Jag fattar inte heller tjusningen med en man som är så lång att man ständigt boktstavligen måste se upp till honom och få ont i nacken.

Det vore mer logiskt att långa föredrog långa och korta föredrog korta. Vad tycker långa män då, går det lika bra med korta som långa kvinnor?
    Min man (184 cm) vill ha en lång kvinna.
    Tur att han träffade mig (174)!
  • Xenia
    Anonym (Maria) skrev 2024-10-07 02:36:31 följande:
    Ska väl aldrig säga aldrig, men ja 10 cm är för lite längdskillnad för att det ska kännas attraktivt för mig. Tycker inte moral har med det att göra. Dubbelmoral för mig hade varit om jag tycker att jag får ha krav men klandrar andra som har det
    Jag tycker du ställer krav på män som du inte uppfyller själv. Typ att mannen måste vara minst 180 cm, dvs minst medellängd, medan du själv är under medellängd.

Som att säga att mannen får inte vara överviktg utan måste vara vältränad och helt utan övervikt, trots att man själv är både överviktig och otränad.

Tänk om mannen som är över 180 cm föredrar kvinnor som är 170 cm. Men det har du aldrig upplevt, du har inga problem att hitta män som är minst 20 cm längre än du själv?

Jag antar att ingen man säger att de inte vill ha en "dvärginna under 170 cm".
  • Anonym (Hah)
    Xenia skrev 2024-10-07 18:09:11 följande:

Nej, jag föredrar män av medellängd. Allt mellan 170-185 går bra. Jag är 165 cm så jag känner att det är mest praktiskt. 

Sen finns det förvisso skådisar som är väld långa och snygga att se på, men inte en längd jag vill ha hos en man.

• Xenia
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-10-07 05:45:06 följande:
    ---
    Vadå "kommer undan med det"? 
    Man får, och har, precis vilka krav man har. Oavsett vad du tycker om saken.
    Och vadå "kommer undan med det"? Vad menar du ska hända? Mer än att personen i fråga kanske får vara singel då ingen duger?
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-07 03:04:06 följande:
    Hur lång är du själv Xenia ?  Du låter uppriktigt förvånad att också korta kvinnor söker långa män ?  
    Men det är så det ser ut...
    Det är för inte som man myntat orden tall, dark and handsome.
    Jag brukar säga att de flesta män föredrar smala tjejer. Vilket är sant. Men det är inte lika tydligt som kvinnor och långa män.   Där i stort sett alla föredrar långa.  
    Det är rätt sjukt när man tänker på det då hälften av alla män är inte långa...
    Sen är ju en person summan av alla egenskaper. Så finns det kvinnor som ändå väljer korta män för att andra saker väger upp.  Annars hade väl alla korta män varit singlar.  
    Wow alltså!
    ---
    Med "kommer undan med det" menar jag det självklara att man trots att man själv är under medellängd inte har någon svårighet att hitta både bra och långa män. Har man inte det, så är det lämpligt att ifrågasätta en del stenhårda utseendekriterier.

Enligt min uppfattning så är "a good man hard to find", så jag tycker det är dumt med en massa krav gällande utseendet. Var kommer de ifrån? Är de medfödda? Eller beror det på populärkulturen?
Svar på tråden Ok att shamea korta men inte överviktiga