Inlägg från: Anonym (Funderingar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderingar)

Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man

Jag delar helt och hållet din erfarenhet. Nu var det nog 3-4 år sedan jag nätdejtade senast, men jag kände ungefär som du. För min del har jag insett att jag har mycket bättre möjligheter IRL än på dejtingsajter eller -appar. Jag känner igen mig i din beskrivning att ofta "dejta ner" både attraktionsmässigt och statusmässigt online, men i verkligheten är det inte alls så för mig. Jag har själv ett högstatusyrke och ser väl hyfsat okej ut, och det är absolut inget fel på mig personlighetsmässigt, men på dejtingsidor var det precis som för dig väldigt svårt. I verkligheten har det däremot varit helt annorlunda.

Så rekommendationen är väl att sluta med nätdejting och ha som långtidsplan att du ska vara i sammanhang där du kommer i kontakt med kvinnor. Om du är bra på de sätt som du säger kommer det garanterat att lösa sig då om du har lite tålamod.

• Anonym (Funderingar)

Jag vill göra en pudel och officiellt erkänna att jag hade fel.

Tidigt i tråden skrev jag och tog TS i försvar då jag tyckte att den omedelbara reaktionen mot honom var att det måste vara något fel på honom, och jag menade att det han uttrycker är en väldigt vanlig upplevelse som man.

Men nej, han har genom sitt agerande i tråden visat sitt rätta ansikte, t.ex. när han skriver att det bara är miffon till kvinnor som får barn på egen hand. Och tusen andra exempel.

Så ja, ni som insåg redan från första meddelandet att det är något som inte stämmer med TS berättelse, ni hade rätt!

• Anonym (Funderingar)

Andra har sagt det här men det behöver sägas igen.

Det finns två alternativ. Ett alternativ är att du överskattar hur snygg du är i andras ögon. Du kanske är en 3:a i kvinnors ögon och det skulle förklara varför det är så svårt för dig.

Men om du inte överskattar dig själv måste det innebära att det är andra delar som brister, för jag och många andra män har erfarenheten att det absolut går att få till dejter med kvinnor via nätdejting även om det är något av ett arbete att få till. Eftersom du lyckas så dåligt trots att du är så snygg så måste du ju göra någonting fel.

Jag tror att terapi skulle kunna vara bra för att öka din förmåga till självreflektion och hjälpa dig att få en mer realistisk bild av dig själv och hur du framstår i mötet med andra.

Svar på tråden Nätdejting är helt omöjligt - min erfarenhet som man