PH76 skrev 2024-10-06 17:33:21 följande:
Eftersom du säger enormt förmögen så skulle jag lägga ribban någonstans vid 100 miljoner i lättrealiserat kapital.
Tabbar man sig inte, så är det en summa som är svår att inte leva på, men enormt? Väldigt rikt möjligtvis.
Anonym (jury) skrev 2024-10-06 17:49:17 följande:
Med enormt förmögen tycker jag det bör vara runt 40-50 miljoner i tillgångar. Dvs där avkastningen kan ge en någorlunda säker arbetsfri inkomst typ övre medelklass resten av livet utan att man förbrukar själva tillgångarna.
Samma som ovan, för den som skrapat ihop summan själv borde ha svårt att inte kunna leva på det, men man är inte enormt rik, går att sätta sprät på för den som saknar spärrar.
Anonym (Cheltenham) skrev 2024-10-06 18:02:59 följande:
Min uppfattning är väl miljardär i sek. Då är man enligt mitt tycke enormt förmögen.
Förmögen c:a 50 miljoner
bra ställt ca 10 miljoner
i ett spektra
Villig att hålla med, vid den summan så har man det på de torra. Slitet och gnetet som krävts för att då ihop den summan om man började från en låg nivå har nog även innehållit lite tur, eller varit på plats vid rätt tillfälle och tagit ganska hög risk. Här är man enormt rik, men finns så klart de som har mer...
Anonym (Kr) skrev 2024-10-06 15:03:22 följande:
En gräns går när man inte behöver jobba för att leva.
Samtidigt så kan många klara sig på väldigt lite pengar och då behövs inte så högt kapital.