HJÄLP MED REFERENS TILL JOBB
Anonym (HJÄLP) skrev 2024-10-08 19:07:35 följande:
HJÄLP MED REFERENS TILL JOBBHej,
Jag har sökt ett nytt jobb och vi är i slutskedet av rekryteringsprocessen där det endast är jag och en annan kandidat kvar. Igår bad de mig om 2 referenser som de ville ringa upp idag vilket såklart inte var något problem för mig och jag mejlade iväg mina 2 referenser. En före detta kollega & en arbetsledare som varit min närmsta ?ledare? bortsett från vår platschef de senaste 2 åren som inte jobbar kvar inom företaget.
Nu har jag fått ett mejl från rekryteraren där hon skriver
?Tittade precis lite på dina referenser och såg att ingen av dessa va nån tidigare chef.
Har du nån tidigare chef eller liknade som kan vara referens? 😊?
(Detta skrev hon efter att hon redan hade ringt de två som jag lämnat).
Jag kan inte lämna nuvarande platschef då jag såklart inte talat om för henne att jag söker nytt jobb och kan inte tänka mig att stämningen på jobbet skulle bli speciellt trevlig om jag nu inte får detta nya jobbet och måste jobba kvar, och tidigare chef får jag inte tag i. Och tidigare chef än så kan inte heller ställa upp då detta är min mamma och det blir alldeles för partiskt.
Hur förklarar och formulerar jag mitt svar till rekryteraren på bästa sätt utan att helt förstöra mina chanser att få jobbet?😭