Inlägg från: Anonym (Finns det nåt mera) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Finns det nåt mera)

Få min fru att vara kvinna igen

Om man blir så tvungen att alltid ha kontroll på sina barn så kanske det ligger nåt mera bakom. Är hon rädd för att lämna dem ifrån sig till barnvakter? Känner hon sig som en dålig förälder i så fall, eller har får hon katastroftankar när dom lämnas bort? Risken med att vara för mycket förälder är väl att man i det långa loppet tappar bort sig själv och sina egna behov. Barnen kommer ju växa upp och då tror jag man behöver frigöra sig lite grann från dem under tiden det pågår. Annars kan det nog bli depression lite senare. Och sen är det väl också bra för barnen att frigöra sig från föräldrarna och se lite annat (som att hälsa på och sova över hos mor- eller farföräldrar). 

• Anonym (Finns det nåt mera)
    Anonym (min fru är bara mamma) skrev 2024-10-09 14:54:12 följande:
    Tror det mest handlar om kontroll. Vi har pratat om det och hennes argument är:

"Barnen är bara små en gång i livet. Jag skaffade inte barn för att lämna bort dom. Ingen känner våra barn så bra som jag gör. Barnen ska veta att de alltid är prioriterade framför allting annat!"

Samtidigt har vi båda föräldrar som längtar efter att få bygga relationer med våra barn, och barn som gärna vill sova över hos sina mor- och farföräldrar, men frugan säger nej. Det blir svårare och svårare för henne då barnen är äldre. 

Kan ni fatta att hon och jag inte tillbringat EN ENDA natt tillsammans utan att barnen varit i samma hus!? Hon väljer att stanna hemma om aktiviteten innebär att barn inte kan delta (tex bröllop). Vid ett bröllop hade vi min mamma med, men frugan gick till hotellet titt som tätt för att kolla till dom och gick hem klockan 21 för att natta och själv sova. 

Hon är en fantastisk mamma. Bara önskar att få se en glimt av den kvinna hon en gång var. 
    Så där gjorde jag också. Lämnade sällan bort barnen. Jag håller med din fru om att man inte skaffar barn för att nån annan ska ta hand om dem. Men nån gång måste man ju få lov att göra det. Även om det bara är en gång per år eller så. Hon borde kunna försöka bli lite mer flexibel som person, för din skull om inte annat. 
Svar på tråden Få min fru att vara kvinna igen