• Anonym (Ledsenfru)

Snällare när han var otrogen

har tänkt en på grej
    min man var otrogen och jag förlät honom. Idag är han bitter och liksom inte alls lika romantiskt. Men han var snällare och mer kärleksfull när han var otrogen och jag inte visste om något. Varför är det så? 

• Svar på tråden Snällare när han var otrogen
  • Anonym (Toker)

Han känner att han saknar något. Frustration tror jag.

Jag är också sådan. Behöver ligga runt lite även när jag är i förhållanden.

• Anonym (Ledsenfru)

Måste han ligga med flera för att vara nöjd ? Vi är liksom gifta och har barn?.

• Anonym (H)

Han kanske fick känslor för den andra och känner en saknad. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Ledsenfru) skrev 2024-10-09 14:07:30 följande:

Måste han ligga med flera för att vara nöjd ? Vi är liksom gifta och har barn?.

Känner ju inte din man, men jag behöver det.

Vad tror du själv? Är han som jag?

Var det känslor inblandade i hans snedsteg?
  • Anonym (skuld)

Han var snällare när han var otrogen pga att han kände skuld. Han kompenserade sitt svek genom att vara snäll och kärleksfull gentemot dig. Kanske han köpte extra fina presenter, gav mer komplimanger och hjälpte till mer hemma. 

Nu är otroheten slut, hans skuld är slut och han känner kanske saknad av den relation han avslutat. 

Hur jag vet? Är själv ett fd otroget svin.

När jag i hemlighet var otrogen mot min ex fru så var jag världens bästa make. Det fanns inget hon kunde klaga på, jag skämde bort henne på alla sätt för att kompensera och dölja vad som pågick på sidan.

När hon ertappade mig och jag tvingades avsluta relationen med älskarinnan så blev jag först ledsen och skamfull gentemot min fru. Det övergick i sorg över en förlorad kärlek. Jag blev bitter och arg på frugan som tvingat mig överge min älskarinna. Frugan lämnade mig för att jag kunde inte visa mig tillräckligt ångerfull i min bitterhet. 

Lever idag med dåvarande älskarinnan sedan 15 år. Aldrig glott på en annan brud igen. När det är rätt så vet man. 

• Dexter dot com

Han kanske mådde bättre när han hade en annan på sidan om eller så hade han dåligt samvete. Det finns ju naturligtvis en orsak till att han var otrogen och har ni inte åtgärdat orsaken så mår han förmodligen dåligt .

• Anonym (Volvo)

Anledningen till varför han var otrogen finns väl kvar?  Äktenskapet blir ju inte per automatik lyckligt igen bara för att han slutar vara otrogen  

Han ger väl dig skulden helt enkelt för att han inte är lycklig. 

• Anonym (H)
    Anonym (skuld) skrev 2024-10-09 15:11:43 följande:

Han var snällare när han var otrogen pga att han kände skuld. Han kompenserade sitt svek genom att vara snäll och kärleksfull gentemot dig. Kanske han köpte extra fina presenter, gav mer komplimanger och hjälpte till mer hemma. 

Nu är otroheten slut, hans skuld är slut och han känner kanske saknad av den relation han avslutat. 

Hur jag vet? Är själv ett fd otroget svin.

När jag i hemlighet var otrogen mot min ex fru så var jag världens bästa make. Det fanns inget hon kunde klaga på, jag skämde bort henne på alla sätt för att kompensera och dölja vad som pågick på sidan.

När hon ertappade mig och jag tvingades avsluta relationen med älskarinnan så blev jag först ledsen och skamfull gentemot min fru. Det övergick i sorg över en förlorad kärlek. Jag blev bitter och arg på frugan som tvingat mig överge min älskarinna. Frugan lämnade mig för att jag kunde inte visa mig tillräckligt ångerfull i min bitterhet. 

Lever idag med dåvarande älskarinnan sedan 15 år. Aldrig glott på en annan brud igen. När det är rätt så vet man. 

Varför lämnade du själv inte din fru för älskarinnan? 
Svar på tråden Snällare när han var otrogen