Varför rata svärmor
Anonym (Farmor och svärmor) skrev 2024-10-15 16:24:18 följande:
Jag hade bra kontakt med min svärdotter innan barnbarnen, likaså med sonen. Men efter att barnen kom har både hon och han förändrats. Svärdotterns familj var som hökar när första barnbarnet kom. De var ju där hela tiden, mormor, gammelmormor, moster och pappa samt styvpappa. Jag fick ju nästan aldrig träffa mitt/mina barnbarn utan att de var med.Svärdottern ville flytta närmare sin familj för att få mer stöd och jag har haft otroligt svårt att kunna vara barnvakt. Jag kommer från en stor familj. Har förutom mina egna två söner tagit hand om barn sen jag var mycket ung.
Jag är inte ?på? alls längre. Ingen ide. Svärdottern vill bara hänga med sin familj. Hon förstår inte och det är inte rätt mot barnbarnen. De har inte valt detta.
Och din son då? Varför drar inte han i kontakted med dig och mellan dig och barnen? Och nej: det är inte ett argument att barnens mamma är för bossig. Relationen mellan dig och barnen måste han dra i. Gör han inte det beror det på att han är lat/inte vill.
Jag gillar mina svärföräldrar men skulle aldrig någonsin styra upp relationen med dem, den pucken är min mans. Och han sköter det utmärkt.