Anonym (Farmor och svärmor) skrev 2024-10-11 20:03:53 följande:
Jag är definitivt inte en fara för min sons hälsa. Jag är inte en farmor som dricker vin så gott som varje dag och dansar glad i hatten med små barnbarn. Ej heller har jag festat med min son, svärdotter och barnbarn till fyra fem på morgon som min svärdotters familj gjort många gånger.
Jag har velat ta det lugnt ned mina barnbarn. Små barn mår inte bra av sånt liv. Inte heller har jag på TVn hela dagarna.
Är JAG en fara för min sons och barnbarns hälsa? Min svärdotters styvmorfar är vinimportör och det är ingen brist på alkohol där inte.
De flesta farmödrar (och mormödrar) dricker nog inte vin och dansar varje dag. Och dessutom med småbarn i famnen... händer nog rätt sällan faktiskt.
Du är väldigt dömande i det lilla du skriver i den här kommentaren.
Barn somnar när de är trötta, och så länge föräldrarna pallrar sig upp vid behov så ser jag inget fle med att dricka alkohol.
Undrar lite vad du ser som att "festa", raglar de runt och spyr på golvet så är det naturligtvis inte alls lämpligt. Men umgås de över lite alkohol och har det allmänt trevligt så är det inget som helst problem.
Man måste inte vara nykterist för att få ha, eller umgås, med barn.
Tror nog att de tar det lugnt med barnen också.
Om du har TVn på hela dagarna har noll betydelse, varför skriver du ens det? Många har den på för "sällskapets" skull. Inte jag personligen, min TV är sällan ens påslagen. Hos min son står TVn däremot alltid på, typ 100% av vaken tid. Dock sitter de inte med fyrkantiga ögon och råglor på den hela tiden.
Vad ser du för problem med att en man som är gift med barnens mormor är vinimportör?
Jag vågar lova att det intresset inte innebär att mannen i fråga korkar upp dessa vinpavor och halsar dem väl gömd i källaren.
Eller tror du att matimportörer äter dygnet runt?