Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Syrrans sambo är hemsk

Varför väljer vissa kvinnor att skaffa barn med dessa herrar? Jag fattar inte.

• Anonym (Man)
    Anonym (PA4) skrev 2024-10-10 20:19:21 följande:
    Hans familj lär inte vara till någon hjälp. Hans farsa är exakt som honom, alkoholist dessutom (dock är min systers sambo nykterist pga pappan). Hans mamma har personlighetsstörningar och sjukskriven, inte vidare frisk nog att bry sig skulle jag tro. 
    Men snälla.. det låter helt sjukt. Hade din syster ingen aning om att den hon skaffar barn med och dennes familj i princip bara har problem på problem?

Jag förstår att man kan bli lurad av en charmig man som sedan blir våldsam. Men i detta fall så finns vartenda varningstecken i denna familj.
  • Anonym (Man)
    Anonym (PA4) skrev 2024-10-10 21:35:46 följande:
    Vår egen familj är inte heller några änglar. 
    Visst skulle jag säga att det fanns varningstecken i form av att han spelade väldigt mycket och var lat, men detta blev mer synligt efter att de flyttat ihop. Jag ser inte allt han gör men som jag skrev till någon annan här så har jag inte märkt av att han är fysiskt våldsam eller tror det. Det handlar om respektlöshet och att han behandlar henne fel samt att han inte är kapabel att ta hand om varken min syster eller deras framtida dotter.

Men din systers svärisar är sjukskrivna, personlighetsstörda, alkolister och sjukskrivna i en enda röra. 

I min värld så är man ihop ett tag, kollar av läget. Flyttar ihop, kollar av läget. Sen skaffar man ev barn om man tror och ser en framtid med denna person. 

Låter som konsekvenstänk 0

Svar på tråden Syrrans sambo är hemsk