Syrrans sambo är hemsk
Som ni förstår av titeln är min åsikt att min systers sambo är hemsk. Han är 30 år, jobbar 75%, spelar WOW resterande tid av dygnet.
Som ni förstår av titeln är min åsikt att min systers sambo är hemsk. Han är 30 år, jobbar 75%, spelar WOW resterande tid av dygnet.
Ja, jag tycker du bör säga något. Däremot är det klart att han ska vara föräldraledig (men lär inse ganska snart att det inte blir för att spela?)
Men din systers svärisar är sjukskrivna, personlighetsstörda, alkolister och sjukskrivna i en enda röra.
I min värld så är man ihop ett tag, kollar av läget. Flyttar ihop, kollar av läget. Sen skaffar man ev barn om man tror och ser en framtid med denna person.
Låter som konsekvenstänk 0
Men din systers svärisar är sjukskrivna, personlighetsstörda, alkolister och sjukskrivna i en enda röra.
I min värld så är man ihop ett tag, kollar av läget. Flyttar ihop, kollar av läget. Sen skaffar man ev barn om man tror och ser en framtid med denna person.
Låter som konsekvenstänk 0
Vad glad jag blir när jag läser om vuxna människor som faktiskt ser allvar i problem och försöker göra något åt det. Du verkar klok. Det värmer mitt hjärta och ger hopp. Din syster har tur som har dig.
Prata med en kvinnojour för att höra hur du kan tänka. Jag tror att du behöver ge mer information till en kunnig för att få bästa stöd.
Jag vet till och med en familj som åkte och hämtade sin kvinna med släkten och sa att det här är inte ett okej liv för dig. Du får bo hos oss ett tag. Det gick bra, men alla situationer ser ju lite olika ut.
Jag hoppas att du hittar modet och någon väg som går bra för både din syster och dig. Ta hand om er!
Är din syster verkligen normalbegåvad..? Antingen är hon inte det eller så misshandlar han henne även fysiskt.
Fråga henne.
ADHD är ingen jävla ursäkt! Jag känner flera med ADHD som verkligen inte beter sig såhär!
Är din syster verkligen normalbegåvad..? Antingen är hon inte det eller så misshandlar han henne även fysiskt.
Fråga henne.