• Josefine1987

40år och IVF

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-04 10:52:52 följande:

Efter två månader utan positivt på ägglossningstester så tycker Kliniken jag helt enkelt ska försöka igen nästa månad igen och köra på med att testa. frågade om det gick att göra något annat tex UL innan ÄL eller stimulera ägglossning men det går inte och är inget man gör tydligen. Så mer vänta och håller tummarna för naturlig ägglossning nästa månad. Rekommenderades god kost och lätt motion. Tack för tipset, som om jag inte försökt hålla det senaste 2 år sedan när jag började denna processen. 

Blir så ledsen när jag hör hur du och flera andra behandlas. 

önskar jag kunde skicka lite extra energi och pepp till dig!

• Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-05-14 15:32:16 följande:

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.
    Idag gjordes en återföring av min sista blastocyst.

Oj vad intensivt och två så stora saker på samma gång. Håller tummarna stenhårt för blastocysten och så hoppas jag på ett nytt, spännande och givande jobb. 

Ta hand om dig! Och lycka till ♥️

• Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 09:08:17 följande:
    Ja det kändes väldigt uppgivet efter två månader utan ägglossning. kom igen nu sista blastocysten!! 
    Åh vad roligt. Håller tummarna!
  • Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 18:51:27 följande:
    Livshopp2025 skrev 2025-05-27 15:28:40 följande:
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!

Jag ska absolut testa igen. Har köpt ett nytt test. Det här med streck är svårt. Men alla tidigare gånger har jag inte ens varit i närheten av ett streck. Nu ser jag ju ett! Men vågar inte ta ut något i förskott. Vågar inte känna mig glad. Får se hur jag känner efter morgondagens test, beroende på vad det visar såklart. Köpte ett cb med veckoindikator nu.
    Det är ju ett tydligt streck ändå, så något är det ju. Förstår att du inte vågar hoppas för mycket, men ändå ett steg i rätt riktning <3 hoppas det blir starkare och starkare! 
  • Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 10:30:36 följande:
    😭♥️♥️♥️ underbart! stort grattis!
  • Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-31 05:55:45 följande:

Då har jag givetvis varit så dum att jag testade för tidigt. Nu livrädd att det är ovritellen som slår igenom. Då det helt chockande visade positivt?! brukat börja tjuvstarta runt nu och aldrig fått positivt. Ruvardag 9 idag. CB testa tidigt. Ska testa med stickor istället så jag kan följa om det blir starkare eller svagare. 
    Åh vad spännande. Håller tummarna för dig!
  • Josefine1987

Vill bara att jag känner med dig, så tufft med denna oro och nu när du är i en situation där du kanske ?har mer att förlora? också jämfört med innan ett positivt Test. 

ta hand om dig  kram!

Anonym (Hoppfull) skrev 2025-06-09 17:01:33 följande:

Pratade med kliniken. Ultraljud inbokat efter midsommar. Nämnde min oro att veckoindikator-testet bara visar v1-2. De tyckte så klart jag skulle sluta testa och försöka ta det lugnt. krasst att jag inte kan påverka det oavsett. Antyddes dock mellan radera att om hcg värdet inte ökar är det ju inte bra men att det är ändå så pass tidigt att det betyder inte att det är kört, än. Kan erkänna att det inte var speciellt lugnande att det inte är kört, än. Vad ände med att allt mellan himmel och jord alltid är normalt och inget att oroa sig för som jag fått som svar på allting i två år... jag får se om jag klarar av att inte testa i ett par dagar eller om jag ska fortsätta testa dagligen. 

det är väl nästan 20% som faktiskt inte har alla de sedvanliga symptomerna. Sen tror jag som du säger att cyclogesten kan spöka lite. ev att du vant dig lite vid dem och därmed slår inte det igenom noterbart med symptom. Känner med dig. Mina avtagande symptom ger mig maxad ångest. 

• Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-06-17 12:57:39 följande:

Jag gjorde vul idag i vecka 7+5 och det visade inget levande foster. Min kropp har inte fattat det, men kommer få missfallsblödning i dagarna. 
    Jag tror jag är mest chockad just nu. Det gick inte. Jag kommer inte få barn. 

Åh vad tufft. Skickar dig en stor kram!
  • Josefine1987
    Nervernautanpå skrev 2025-06-23 12:24:58 följande:

Tack för ert stöd ❤️ började blöda rejält imorse. Så kroppen verkar sköta detta själv vilket känns bra ändå. Hade känts märkligt att behöva ta abortpiller. Antar att jag måste boka in ett besök på kvinnokliniken i alla fall för att vara säker. 
    Jag vågade aldrig riktigt få upp hoppet på riktigt. Men när vi satt i väntrummet inför vul så hann jag tänka att det kanske är min tur ändå. 
    Det var som att världen rasade när min läkare sa "tyvärr, det ser inte bra ut."
    Jag vet inte hur vår fortsatta resa kommer se ut. Vi har inga försök kvar och är på ruta ett igen. Sommaren får gå nu och så får vi ta ett beslut efter det. 

Åh, så otroligt tufft. Ta hand om dig ♥️
  • Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-07-07 07:42:24 följande:

Blev som misstänkt hemskickad med piller samt remiss till sjukhus pga sommarstängt på kliniken. Tog två piller enligt instruktion, mensvärk som satan men ingen blödning, eller ja microskopisk blödning, tog enligt instruktion 2 mer om blödning var ringa eller uteblev, mer mensvärk men ingen blödning. Kunde ta upp till 3-4 dagar stod det så väntade men ingen blödning kom.

Nu väntat dryga två veckor och tog gravtest i morse, inte gravid! Aldrig varit så glad för det resultatet. Så glad att slippa skrapa. Nu kan jag äntligen ta sommar och vila kropp och huvud. Redan juli så plötligt känns inte heller mitten av augusti så långt bort. Dags för mensen att komma igång. Kanske min kropp jag kommer behöva vänta på och inte sommarstängningen på kliniken trots allt. 

Jag har inte varit med om samma som du, men när man vet att det är ett misslyckat försök vill man ju bara få avsluta och gå vidare. Förstår att din situation varit och är jättetuff, men vad skönt att du slapp skrapning.

Nu får kroppen vila lite och sen ladda om! Ta hand om dig!

• Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-07-10 21:49:11 följande:
    Blev remiss i nästa vecka. Troligen blir det skrapning nu ändå. Avsaknad blödning bedömdes som att allt inte kan ha kommit ut. Suck och pust.
    Vad tufft. Hur går det för dig? ♥️
  • Josefine1987
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-07-20 21:32:33 följande:
    Varit på ytterligare undersökning på sjukhuset nu. hon tyckte inte hon kunde se något alls. de tog blodprov som var positivt så hon ville ge det ytterligare en vecka eller två och ta nytt blodprov då hon tror det ska vara negativt då, så jag ska tillbaka nästa vecka. håller alla tummar och tår. Blir det negativt nästa vecka ska det vara lugnt och kroppen trots allt lyckats hantera resterna själv 
    Håller tummarna för det!
Svar på tråden 40år och IVF