• Doris2024

40år och IVF

Nervernautanpå skrev 2025-05-09 14:38:11 följande:
    Vet faktiskt inte vad fördelarna skulle vara. Det var en vikarierande läkare (som säkert är superduktig) men kändes rätt rörigt och hade svårt att förstå riktigt. 
    Idag när jag pratade med kliniken då min ägglossning kom igång av sig själv (hurra) så tyckte dom att vi kör som vanligt. Så börjar med cyclogest imorgon och gör återföringen på onsdag. Nu är det sista chansen. 
    Nervernautanpå skrev 2025-05-09 14:38:11 följande:
    Vet faktiskt inte vad fördelarna skulle vara. Det var en vikarierande läkare (som säkert är superduktig) men kändes rätt rörigt och hade svårt att förstå riktigt. 
    Idag när jag pratade med kliniken då min ägglossning kom igång av sig själv (hurra) så tyckte dom att vi kör som vanligt. Så börjar med cyclogest imorgon och gör återföringen på onsdag. Nu är det sista chansen. 

Så även om ni kör på som vanligt så ska du ta cyklogest, och när började du med dom, direkt vid plus på äl stickan?
  • Doris2024

Jlb och hoppfull

Sökte och såg att ni skrev om kraftig huvudvärk i november. Var det pga cyclogest? 
    Jag pratade med Livio idag och hon sa att jag skulle testa alvedon och se om det hjälpte. Har varit hemma från jobbet två dagar nu och ligger bara på soffan och sover mest för jag har sån huvudvärk... 
    1,5 vecka till test och ska jag må så här tills dess?! 
    Tänker om det är farligt att ha så ont...

• Doris2024
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-06-05 06:34:54 följande:

Testat igen nu när det faktiskt varit riktig testdag. Tog testet jag fått från kliniken, Ett digitalt veckoindikator och ett CB likadant som jag tagit innan. Alla är positiva. CB som är jämförbart är klart starkare så det är ju skönt. Det digitala visar dock gravid 1-2 veckor men det är kanske rätt. Blev lite orolig och tänkte att det borde visat 3+. Men nu går det ju testa igen  om en vecka och hoppas den ökar. 

Vad kul för dig, grattis ☺️

Har du tagit några proggisar under tiden, och fortsätter du med dom nu också i sånt fall? 

Funderar om man aldrig får mens så länge man tar dom om man inte skulle blivit gravid, någon som vet? 
  • Doris2024

Jag hade BIM igår och testdag enligt Livio imorgon så vi testade ikväll vid middagen. 
    Kan nog inte bli starkare streck 😆😅
    Ingen av oss har riktigt fattat än. Ska ta ett till test imorgon bitti bara för att se att det stämmer. 
    Vi sa tredje gången gillt annars tar vi sommar och semesterpaus. Jag vågade inte tro, tänkte att alla konstigt känslor och symptomer kom från cyclogesten denna månad eftersom jag inte tagit dom förut. 
    Ska ringa Livio på måndag 🤩
Svar på tråden 40år och IVF