• Anonym (Hoppfull)

40år och IVF

Nervernautanpå skrev 2025-03-25 15:41:36 följande:
    Jag tog ovitrelle på fredagskvällen och fick insättning på dagen fredagen efter.

jag minns inte hur det var för mig förra FET...
    ovritellen räknas den som ett dygn innan positivt ägglossningstest måntro, så jag kanske ska räkna med 4 dagar bara då? gör ingen jätteskillnad men försöker vara lite proaktiv med min kalender även om jag inte vet säkert vilken dag ägglossning är positiv då hela cykeln känns upp och ner. Som vanligt. Och som vanligt är ju det normalt när man frågar pga efter tidigare behandlingar. 

• Anonym (Hoppfull)

Jag har typ alltid försökt testa på helgen eller när jag kunnat ta en ledig dag eller i minsta fall kunnat jobba hemma. får ångest av bara tanken att i stress på morgonen testa bli ledsen och behöva stressa iväg till jobbet. 

håller tummarna för er! 

själv går jag och väntar på ett positivt ägglossningstest som verkar helt spårlöst försvunnet. Säkert karma för jag gick och hoppades här i helgen att det inte skulle vara positivt en speciell dag då jag inte kunde göra insättning den dagen det hade inneburit. nu är jag istället jättestressad att det ska dra ut flera dagar till pga påsken? så är det inte positivt innan lördag så blir det inget denna månaden pga påskstängt på kliniken. Värsta som kan hända är att det skjuts fram en månad så det får väl vara väl. 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-01 09:26:54 följande:
    Förstår stressen. Kan inte kliniken skriva ut ovitrelle åt dig så du hinner innan påsk annars?

Upplever min klink så sjukt oflexibla. att skriva ut ovitrelle för att anpassa efter mig verkar helt otänkbart. skulle Aldrig våga fråga det då jag upplever att de är arg och sura på mig för minsta lilla jag önskat avseende tider. Jag trixar och vänder och vrider med jobbet som tyvärr är oflexibellt enstaka dagar och tider. jag har mycket åtagande då jag driva ett större bolag med många anställda med både nationella och internationella åtagande och verksamhet. Kliniken är helt dumma i huvudet enligt mig när man inte kan göra någon som helst anpassning av varken dagar eller tider när det GÅR att anpassa. Sist var det ju helt avgörande för mig på klockslagen då jag hade bolagstämma en timma, EXAKT den timman de hade satt för en undersökning inför äggplock och den gick minsann inte att flytta dag eller tid utan fick välja att avbryta och förbruka ett ivf försök eller infinna mig på min tid. när jag ojjat mig över tiden har jag fått  uppmaningen att det är bara att sjukanmäla dig. Sjukanmäla mig till vem exakt? pga ovan som blir helt katastrofalt för mig när kliniken säger nej tyvärr vi har inte tid med dig denna månaden. Bättra lycka nästa gång.  vilket hänt mig 2 av 3 försök. Då jag Har flyttat hundra grejer, flytta runt minst ett par resor och flaggat ett par veckor semester till min styrelse för att säkra upp tiden för äggplock osv Och då säger kliniken vi kör nästa månad istället.?.. *skriker i frustration* 

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-03 09:05:08 följande:

Testet var negativt. Jag har fortfarande inte fått mens men nu känns det ju rätt kört.

Så himla tråkigt. Känner med dig. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Livshopp2025 skrev 2025-04-04 10:49:14 följande:

Även mitt test var negativt. Känns ingenting just nu, bara tomt och overkligt. Mitt sista möjliga försök att få barn med mitt egna ägg.
    Inte uteslutit ännu att göra ett försök med äggdonation men är inte där ännu varken i tanken eller hjärtat. Vi får se.
    Fan.

Så himla tråkigt. Ledsen för din skull. Låt det få vara tomt och ledsamt och sorgligt en stund, det får man och tom bör man. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Livshopp2025 skrev 2025-04-08 10:02:19 följande:

❤️ Ja, känslorna får komma som de vill nu när de väl kommer.
    Hur går det för dig, hinner du med ett försök innan påsk eller blir det nästa månad?

Jag går här och väntar på ett positivt ägglossningstest. Asså det är fan en vecka sent? mensen beräknad om en vecka. Blir helt nojig på min kropp. Blir det positivt imorgon ska de alltså insättning Samma dag som mensen är beräknad. Uppenbarligen bör det inte komma mens då utan allt blir så klart förskjutet om ägglossningen är sen men blir helt tokig när allt känns så oregelbundet efter att jag alltid varit maaaax en dag off innan. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-10 12:22:49 följande:

fick också blankt på stickan nu och det känns väldigt hopplöst. Det var vårt sista försök från frysen och det enda som vi kan nu göra är att börja om på ny kula. Är dock 41, med endometrios och lågt amh så jag gissar att de kommer att säga att de inte tycker att vi ska göra ett nytt försök. Känner mig så ledsen. 

Så tråkigt. Känner med dig. 

själv har jag idag fått början på mens. Vilket innebär ingen ägglossning. Testat upp snart två askar. En första gång för mig. Känns helt för jävligt då det känns som ett nytt PROBLEM precis uppdagades som jag inte haft tidigare. Dock bara kört ägglossningsstickor kanske 7-8 gånger men alla gånger brukat vara på dagen med positivt ägglossningstest. Kan ju sluta oroa mig för att insättning ska krocka med påsken och börja oroa mig för avsaknad ägglossning?.  

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-24 00:07:04 följande:

Hur går det för er? Ser att ingen verkar skriva just nu. Inte jag heller visserligen. Besvikelsen efter förra testet tog över lite då jag för typ första gången faktiskt trodde att det hade gått vägen.

Skulle ha gjort mitt sista försök den här månaden men ägglossningen uteblev. Eller så började jag testa för sent. Vem vet. 
    Har svårt att känna mig hoppfull just nu. Känner mig mest bara barnlös. Och det kanske förblir så. Det blev så verkligt nu när åldern kommit ikapp och vi bara har ett försök kvar.

Jag sitter också här med utebliven ägglossning, troligen andra månaden nu. Borde haft ägglossning för 3-4 dagar sedan men inget idag heller. Kör väl på en vecka till med tester men känns rätt kört. Kliniken verkar inte ha någon urgency alls.. jag frågade om vi kör stimulerat om det inte blir något denna månaden heller men det verkade mest tycka att jag ska ge det lite tid. Det är så klart helt normalt att det är lite onormalt. 
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-24 12:42:43 följande:
    Så oerhört frustrerande. Jag fattar att dom vill att man inte ska stressa upp sig osv, men nästan mer stressande att inte få veta. Är det verkligen normalt? 
    Jag får göra ul nästa gång ett par dar innan ägglossning är beräknad för att kolla att det verkligen är på g. Frågan är ju om den verkligen uteblivit eller om vi börjat testa när den redan varit. Vet inte. Men alla hormoner man tagit kan ju strula till ägglossningen också.

Det kanske jag skulle fråga; Om de kan göra ett ul innan så vi får lite mer info inte bara ta det lugnt de det en månad till. Känns lite som blir det inte nu i maj så är det semestertider. Hinna ett nytt äggplock är ju redan kört innan sommaren om sista insättning inte går vägen. 

känner mig generellt lite besviken på hur långsamt det är. känns som en handfull gånger nu som jag behövt vänta pga kliniken. Anser nog även att kliniken sabbat ett helt äggplock för mig som avbröts. har nu varit igång i ganska exakt 2 år och de har avbrutit ett plock, gjort 2 plock och 1 FET insättning. på 24 månader. nu ska det börjas skjutas upp pga kroppen OCKSÅ.  det är väl möjligen en skälig orsak Men känns jobbigt ändå. Jag behöver tom ringa och verifiera att de har tid nästa månad om jag ens får komma på insättning. Det är inte självklart bara för de hade tid och kapacitet denna gång. Det måste OKas igen vid nästa mens?..

• Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-04-24 19:19:57 följande:
    Jag tycker absolut att du ska be om ett ul ett par dar innan beräknad ägglossning. Och är det så att det inte kommer igång av sig själv så borde du få en hjälp på traven med spruta. Det är klart att det är att föredra att kroppen sköter allt själv, men ibland behövs lite skjuts.

Om inte annat, ring och ifrågasätt. Vet att det kan vara svårt men stå på dig. Dom lär kolla vad det beror på att ägglossningen inte i8mmer igång.
    Tack för peppa. Ska nog faktiskt försöka gör det. Blev så dåligt sist bara då de Blev tydligt irriterade och sura på mig och sen dess känns det som jag är på någon shitlist som får sista alternativen, ingen återkoppling och ingen flexibilitet alls. Så är lite rädd att det blir ännu sämre om jag är Ännu jobbigare än de redan uppfattar mig. 
Svar på tråden 40år och IVF