• Nervernautanpå

40år och IVF

Livshopp2025 skrev 2025-04-01 20:55:43 följande:
    Ja man har verkligen dammsugit Google på information då och då 🙈😂
    Ok nej då skiljde det ju sig inte mycket alls.
    Precis samma här, försökt vara här och nu och inte tänka en massa. Det blir ju inte bättre av det ändå. Men helt lyckas jag ju inte kanske. Däremot trodde jag att hela denna ruvartid skulle kännas extra ödesmättad och laddad och jobbig. Men faktiskt har det nog varit tvärtom, jag har (förutom på kvällen första dagen) känt mer hopp och tillförsikt än tidigare. Inte hela tiden konstant men överlag.
    Spännande är ordet! Jag hoppas, hoppas, hoppas att det är vår tur nu!!! Vet inte riktigt hur jag skulle ta mig igenom ett misslyckande nu... Det låter kanske dumt men det känns skönt att veta att vi båda är i samma fas just nu och testar typ samtidigt, oavsett resultat så vet jag att jag inte är ensam.
    Jag har sjukt nog kännt mig lite lugnare den här gången. Inte nojjat lika mycket. Misslyckande finns inte nu. Nu får det lov att funka. 
    Tänk vad häftigt om vi båda lyckas! Men jag vågar inte hoppas. Jag var helt säker på att jag skulle få mens idag, det kändes så. Var på toa fyra hundra gånger tror jag. Ingenting. Sen var jag helt inställd på att testdagen var på fredag, och nu är den bara en dag bort. Som tur är har jag mycket att göra på jobbet imorgon, hinner förhoppningsvis inte tänka för mycket. För även om man skyddar sig själv genom att låtsas att man inte tror på att det kommer gå, så hoppas man så innerligt, och fallet blir avgrundsdjupt varje gång. Ja, ni här vet ju hur det är. 
    Känner mig psyksjuk ibland, har aldrig känt efter varenda liten bubbla i magen så mycket som jag gör nu. Minsta lilla... galet.
  • Nervernautanpå

Ååååh, nu har jag ångest. Testdag imorgon. Blött lite idag. Väldigt lite men det gjorde mig typ kräkfärdig. Vill inte få mens. Hoppas på nidblödning men hur vet man? Har ont i magen som lätt mensvärk.

• Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-04-02 19:43:59 följande:
    Nervernautanpå skrev 2025-04-02 17:29:47 följande:

Ååååh, nu har jag ångest. Testdag imorgon. Blött lite idag. Väldigt lite men det gjorde mig typ kräkfärdig. Vill inte få mens. Hoppas på nidblödning men hur vet man? Har ont i magen som lätt mensvärk.

Åh sådär kände jag häromdagen, att mensen var typ en minut iväg. Paniken. Jag håller tummarna för att det inte är mensen som är på väg för dig nu!! Det är ju inte så ovanligt att man får små blödningar under graviditet så det är förhoppningsvis det och inte mens.

Håller med om det du skrev ovan, har också känt mig mycket lugnare denna gången konstigt nog. Och nu är det verkligen vår tur!!!
    Ja det är extremt påfrestande, man försöker vara förnuftig och inte hoppas för mycket men samtidigt är det ju det man gör med varje cell i kroppen...

Jag var med om en så sjuk grej imorse, kände att jag behövde gå på toaletten och väl där fick jag extremt ont i magen. Alltså så ont att svetten började rinna och jag höll på att svimma på riktigt. Visst är magen lite trög av progesteronen men det här var inte rimligt någonstans. Efteråt kändes det ingenting, bara lite ömt en stund som det gör när man varit magsjuk typ.
    Fick ju så ont (men detta var ytterligare en nivå värre) även några timmar efter insättningen denna gången. Vad ska det ens betyda? 

Tänker på dig och hoppas du får mår bra ikväll utan mer blödningar och att det blir ett fantastiskt resultat på din testdag imorgon ❤️
    Tror jag håller på att flippa bara för att detta är första gången under alla gånger, alla år vi försökt, som det ens varit spännande på testdagen. Jag har alltid fått mens innan. Inga småblödningar. Denna gång är det annorlunda.

Progrestron är verkligen inte kul för magen. Haft ont i magen sen första dagen. Jag har varit extremt trött också, sovit en och en halv timme på soffan varje dag efter jobbet. Hoppas du mår bättre nu!

Jag fick lite lite brunaktigt blod på papperet två gånger idag. Sen har jag inte blött mer. Vet inte vad det betyder, men imorgon får jag veta. Jag tänker testa. Det får bära eller brista, men att inte veta gör mig galen.
  • Nervernautanpå
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-04-02 20:02:34 följande:

Testdag på söndag.
    Mens enligt kalendern beräknad idag. 
    Börjar blöda idag på jobbet och känns som loppet är kört... ????😢 Haft så mycket skumma symptomer sista veckan som jag inte velat tolka för hårt men är nu sur på min kropp för att den beter sig så här om det inte är på riktigt. 
    Min sambo säger att vi testar till helgen ändå och ser. Jag gissar att detta är mens men man vet ju aldrig. 🙃

Åh nej vad tråkigt. Testa oavsett. Men jag förstår så väl dina känslor.
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-04-04 10:49:14 följande:

Även mitt test var negativt. Känns ingenting just nu, bara tomt och overkligt. Mitt sista möjliga försök att få barn med mitt egna ägg.
    Inte uteslutit ännu att göra ett försök med äggdonation men är inte där ännu varken i tanken eller hjärtat. Vi får se.
    Fan.

Näää vad tråkigt. Hoppades verkligen för dig nu när det inte gick för mig. 
    Samma här. Känns mest väldigt väldigt tomt. Och jag tänker att det får vara så nu. Beslut kommer att behöva tas. Men inte precis just nu.
  • Nervernautanpå
    Livshopp2025 skrev 2025-04-08 10:02:19 följande:
    Tack för omtanken ❤️
    Nervernautanpå skrev 2025-04-04 14:25:50 följande:
    Näää vad tråkigt. Hoppades verkligen för dig nu när det inte gick för mig. 
    Samma här. Känns mest väldigt väldigt tomt. Och jag tänker att det får vara så nu. Beslut kommer att behöva tas. Men inte precis just nu.
    Ja som jag hoppades att det skulle gå vägen för oss båda denna gången men så blev det bara ingenting.
    Hur mår du nu? Jag har varit typ avstängd sen mitt test. Men igår kväll helt plötsligt kom det över mig och jag blev så oerhört ledsen, tänk att man kan känna en sådan sorg för någon som aldrig ens funnits. Idag kom mensen, det slutliga beviset på att det inte blev något barn 💔.
    Precis, beslut kommer behöva tas.
    ❤️ Ja, känslorna får komma som de vill nu när de väl kommer.
    Hur går det för dig, hinner du med ett försök innan påsk eller blir det nästa månad?

Ärligt talat så vet jag inte riktigt. Jag är tom. Besviken. Lite arg. Som du säger, en sorg över någon som aldrig funnits. Skumt. Men samtidigt är jag van. Vi har försökt i 12 år drygt, till och från. Det kanske inte var menat för oss, men vad är då meningen?
    Jag har en blastocyst kvar i frysen. Känner inte särskilt mycket hopp, för jag antar att dom sparar den dom tror minst på till sist. Men kommer nog försöka köra på den här gången direkt ändå. Finns ingen anledning att dra ut på processen. Det kan ju gå, även om chansen är minimal.
  • Nervernautanpå
    Anonym (221711) skrev 2025-04-09 16:11:30 följande:
    Försökte i 13 år innan jag fick ett Plus
    Ge inte upp❤️  

Tack ❤️ och grattis 🙂
  • Nervernautanpå
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-10 12:22:49 följande:

fick också blankt på stickan nu och det känns väldigt hopplöst. Det var vårt sista försök från frysen och det enda som vi kan nu göra är att börja om på ny kula. Är dock 41, med endometrios och lågt amh så jag gissar att de kommer att säga att de inte tycker att vi ska göra ett nytt försök. Känner mig så ledsen. 

Känner med dig. Finns inget att säga som kan ge tröst. Vi är många med dig som går igenom samma sak, och det hjälper ju inget. Men du är inte ensam i alla fall. ❤️
  • Nervernautanpå

Hur går det för er? Ser att ingen verkar skriva just nu. Inte jag heller visserligen. Besvikelsen efter förra testet tog över lite då jag för typ första gången faktiskt trodde att det hade gått vägen.

Skulle ha gjort mitt sista försök den här månaden men ägglossningen uteblev. Eller så började jag testa för sent. Vem vet. 
    Har svårt att känna mig hoppfull just nu. Känner mig mest bara barnlös. Och det kanske förblir så. Det blev så verkligt nu när åldern kommit ikapp och vi bara har ett försök kvar.

Svar på tråden 40år och IVF