• Eulalia84

40år och IVF

Jag gjorde äggplock igår och fick meddelande idag att 4 av 6 ägg blivit befruktade. Nöjd med det då äggen var lite i ofas på ul i måndags och läkaren sa att vi skulle vara nöjda om vi fick ut 4 ägg, så 6 ägg var ju positivt.

Kliniken vill odla vidare till dag 5 så nu blir det nervös väntan om något embryo fortsätter utvecklas som de ska tills dess så det finns något att sätta tillbaka på tisdag. 

• Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-01-30 19:14:20 följande:
    4 dagar, så som sedvanlig mens. :( 
    Anonym (221711) skrev 2025-02-01 08:15:20 följande:

Det är nog kört för mig också. Imorse när jag kissade så fick jag lite bruna spottings. Känns så jävla hopplöst, varför vill inte ägget fästa? När ska de bli min tur att få ett Plus på stickan ☹️

Sitter på jobb och mår skit, vill bara springa hem. Trodde verkligen att det hade gått bättre denna gången. 

Tusan också. Skickar styrkekramar till er❤️ 

• Eulalia84

Liten uppdatering från mig. Av mina fyra befruktade ägg utvecklades ett till blastocyststadiet och är nu återfört. Är på rd 5. Kliniken var inte intresserade att ändra något inför detta försök så jag prövar några saker på egen hand. Gör troligtvis ingen skillnad men jag känner att jag gör något annorlunda denna gång iaf.

Försöker att inte övertyda ev symtom eller icke symtom och försöker sysselsätta mig med annat för att inte tänka på om det lyckats eller ej hela tiden. Har även gett mig själv google förbud, men dock brutit det några gånger redan😅 

• Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-07 21:00:49 följande:

Pratat med kliniken i veckan och känner mig uppgiven hur långsamt att hela tiden verkar gå. Nu ska jag vänta på att det ska höra av sig om nytt försök och planera hur det ska se ut. en mens har passerat och låter som nästa också hinner passera innan de får tummen ur. Varför exakt kan jag inte börja med sprutor igen nästa cykel? förutsätter att de avser byta läkemedel eller något nu och inte slösar tid för att de är långsamma. 

Men va trist och jobbigt med en sådan klinik. Som om det inte är nog med all annan väntan inom ivfprocessen. Hoppas det löser sig och att dom sätter lite fart. 
  • Eulalia84
    Anonym (221711) skrev 2025-02-08 05:15:56 följande:

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

Åh stort grattis!❤️ 
  • Eulalia84

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

• Eulalia84
    Livshopp2025 skrev 2025-02-09 09:27:46 följande:
    Men vilken härlig start på helgen för dig, grattis!! Lycka till fortsättningsvis!
    Anonym (221711) skrev 2025-02-09 10:31:35 följande:
    Nej vad roligt, stort grattis🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen❤️
    Nervernautanpå skrev 2025-02-09 11:48:20 följande:
    Grattis! ❤️
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-09 12:38:16 följande:
    Grattis! 🥰
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-09 16:18:03 följande:
    Grattis 🤩🤩

Tack så mycket allihopa❤️
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-02-20 15:10:57 följande:

Då har jag fått återfört en blastocyst idag. Hoppas sååååå att den växer sig fast. Längtan är nästan övermäktig. Den här gången kommer jag inte ta cyclogest som jag gjorde förra gången. Vi testar att kroppen får sköta processen själv den här gången. Testdag 5/3.

Håller tummarna att det är din tur nu🥰
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 10:30:36 följande:
    Wow stort grattis!❤️ Brukar fortfarande kika in här ibland för att se hur det går för er, blev så glad för din skull när jag såg att du fått ett plus😊
  • Eulalia84
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 21:07:41 följande:
    Tack snälla du! Hur har det gått för dig?
    Jag gick in i v.21 idag så har passerat halvvägs strecket. Fortfarande overkligt och vågar fortfarande inte riktigt tro på att det ska gå hela vägen. Tror jag blivit lite skadad från hela ivf resan med alla upp- och nedgångar.

Men jag längtar och är jätteglad att ha kommit så här långt och allt har sett bra ut hittills med bebis i magen så det är skönt😊
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-31 05:55:45 följande:
    Då har jag givetvis varit så dum att jag testade för tidigt. Nu livrädd att det är ovritellen som slår igenom. Då det helt chockande visade positivt?! brukat börja tjuvstarta runt nu och aldrig fått positivt. Ruvardag 9 idag. CB testa tidigt. Ska testa med stickor istället så jag kan följa om det blir starkare eller svagare. 
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-30 17:13:56 följande:
    Så himla roligt och skönt att höra att det har rullat på fint för dig. Måste känns väldigt skönt att ha passerat halvtiden och allt sett fint ut. Njut och stort lycka till med den lille snart 
    Åh så spännande! Håller tummar och tår för din skull nu. 

Tack!❤️

• Eulalia84

Förstår nojjigheten angående att inte känna symtom, jag kände inget speciellt i början heller. Har förstått att det faktiskt är vanligare att inte känna några symtom tidigt i graviditeten så det behöver inte vara någon fara. I v.7 kom illamåendet för mig och det håller delvis fortfarande i sig😅

Svar på tråden 40år och IVF