• Livshopp2025

40år och IVF

Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-10 12:22:49 följande:

fick också blankt på stickan nu och det känns väldigt hopplöst. Det var vårt sista försök från frysen och det enda som vi kan nu göra är att börja om på ny kula. Är dock 41, med endometrios och lågt amh så jag gissar att de kommer att säga att de inte tycker att vi ska göra ett nytt försök. Känner mig så ledsen. 

Så ledsamt! Förstår verkligen din känsla. Jag hoppas de kan hitta sätt att hjälpa dig på så att det ändå kan gå vägen ❤️
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-04-10 12:51:04 följande:
    Känner med dig. Finns inget att säga som kan ge tröst. Vi är många med dig som går igenom samma sak, och det hjälper ju inget. Men du är inte ensam i alla fall. ❤️
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-04-10 13:36:52 följande:
    Tack, vad fint du skrev. ❤️ Ja, de enda som verkligen kan förstå är de som gått igenom samma sak. Tänker på alla här - som kämpar och hoppas och försöker och väntar. Ni är verkligen otroliga.

Verkligen sant. Vi är många som går igenom samma saker och känslor, det hjälper som sagt inte men kan lindra och kännas skönt att veta att man inte är ensam.
  • Livshopp2025
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-04-10 18:59:46 följande:

Så tråkigt. Känner med dig. 

själv har jag idag fått början på mens. Vilket innebär ingen ägglossning. Testat upp snart två askar. En första gång för mig. Känns helt för jävligt då det känns som ett nytt PROBLEM precis uppdagades som jag inte haft tidigare. Dock bara kört ägglossningsstickor kanske 7-8 gånger men alla gånger brukat vara på dagen med positivt ägglossningstest. Kan ju sluta oroa mig för att insättning ska krocka med påsken och börja oroa mig för avsaknad ägglossning?.  

Nä så typiskt! Men det måste ju inte betyda att det är ett nytt problem, kroppen går igenom så mycket och allt blir uppochner i den här jäkla IVF-processen så att det kan ju vara väldigt tillfälligt just denna gången att det inte blev någon ägglossning. Jag håller tummarna för det och att allt är tillbaka till "som vanligt" nästa månad!
    Och om det av någon anledning inte kommer igång kan man ju även göra insättning i stimulerad cykel.
  • Livshopp2025

Så arg man blir när man läser om hur din klinik behandlar dig Hoppfull! Jag hoppas verkligen att det blir bättre. 

Ville bara kika in och se hur det går för er, tänker på er! Fortfarande inte helt bestämt mig för om jag kommer göra ett försök med dubbel donation men inte uteslutit det. Det får bli väldigt snart i så fall. Börjat fundera på att kanske bli kontaktfamilj eller liknande, vi får se.
    Varit en känslosam tid sedan min sista återföring och idag fick jag dessutom mens. Ska man hitta något positivt har det i alla fall varit skönt att slippa mediciner och cyklogestkladd i över en månad nu...

Jag önskar av hela hjärtat lycka till till er med ägglossningstester och kommande försök!!

• Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-08 18:42:48 följande:

Jag gjorde UL idag och läkaren sa att det ser ut som att ägglossning kommer vilken dag som helst. Men om det inte kommer naturligt av sig själv imorgon så tar jag ovitrelle på kvällen för att inte riskera att missa.

Har ni tagit ovitrelle trots att ägglossningstest visat positivt någon gång? För den här läkaren, han hoppade in från en annan klinik, sa att man kan ta det som en extra boost. Det finns inga vetenskapliga bevis för att det funkar, men att det forskas på detta just nu.

Kan det finnas någon nackdel med det? Eller borde jag testa?

Härligt att ägglossning verkar vara på gång!

Aldrig hört om men jag hade nog testat om jag varit i liknande situation.
  • Livshopp2025
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-08 11:09:50 följande:

Tack för stöd.

Gör det! ansök som kontaktfamilj. är så himla glad för att jag tog steget och kontaktade socialen för 6 år sedan. Älskar min lilla placerade tjej som snart blir 8 år. och har även fortfarande kontakt med ett tidigare kontaktfamiljsbarn. Processen kan ta tid och matchning med barn kan också ta tid så var inte rädd för att ansöka nu och säg även sen att det inte är perfekt läge för matchning än om det går snabbt och så kan du avvakta ett år eller mer om du vill. det är ju inget tvång heller ens om du blir matchad det går ju tacka nej om det inte känns rätt med barnet föräldrar eller något annat i livet inte känns rätt  

Pallar du och det känns bra så kör dubbeldonation. Vad har du att förlora? tänk om det går. Jag hade varit rädd att känna om några år att jag inte försökte och kanske grubbla över om det hade fått och jag försökte inte ens. Känns det inte rätt så är det inte rätt. Du ska du avstå. 

Roligt att det blivit så lyckat för dig! Ska kolla mer exakt vad som krävs för att uppfylla kraven. Bra tankar också angående hur jag kan tänka/göra framåt! Det har varit en del i det, att jag tänkt att det inte är värt att sätta igång något under tiden man är inne i IVF-världen eftersom man inte vet själv så mycket om sitt liv då... Men kanske är det som du säger lika bra att sätta igång och sedan ta det därifrån. Bra att man har möjlighet att själv kunna tacka ja/nej beroende på hur man upplever matchningen.

Det känns mer och mer lockande med dubbeldonation. Det är främst logistik och ekonomi som gör att jag tvekar just nu men jag tänker också så - tänk om det skulle fungera?? Då är det ju såklart värt allt.
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-14 15:32:16 följande:

Det har varit ett omtumlande dygn. Igår fick jag veta att jag förlorat jobbet. Verksamheten som funnits i över 100 år avvecklas. Trodde verkligen att jag var på en plats där jag satt tryggt. Tydligen inte.
    Idag gjordes en återföring av min sista blastocyst.

Men nä, vilken soppa med jobbet, vad tråkigt! Men det löser sig på något sätt.
    Håller alla tummar och tår för din lilla blastocyst i magen ❤️
  • Livshopp2025
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-16 07:53:31 följande:

Ja men absolut. Det löser sig. Fokusera på fröt. 

fått glad gubbe idag på ägglossningstestet. Så himla glad för det illa :) insättning nästa vecka. 

Hurra för ägglossning till slut och så spännande med insättning!!
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-25 22:25:24 följande:
    Man vill ju känna något annorlunda, att det inte ska vara så som det var när det inte fungerade. Jag har haft väldigt svårt att känna hopp den här gången. 
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-05-26 11:46:56 följande:
    Håller verkligen tummarna för dig imorgon. Kom igen nu då! Det måste vara din tur. 
    Jag håller tummarna hårt för er båda två!! Hoppas så mycket på att snart få läsa att ni testar positivt den här gången ❤️❤️!

• Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 10:17:45 följande:
    Nervernautanpå skrev 2025-05-27 09:06:07 följande:

Jag vet inte hur jag ska tyda detta  men är det två streck? Det är ju ganska svagt? Vet inte om jag vågar tro på det?
    Oj wow, ja det är ju absolut två streck! Jag skulle tolka det som positivt men testa om imorgon/någon dag för att se om det blir två streck igen.
    På mitt test i januari var det också ett väldigt svagt streck (mycket svagare än ditt) och jag fick då rådet från kliniken att fortsätta med medicineringen och testa igen någon dag senare. Dessvärre blev det negativt den gången men det första strecket var så svagt att jag egentligen räknade med att det skulle bli negativt sen. Jag håller tummarna för att ditt streck bara blir starkare och betyder en liten bebis ❤️!
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 08:50:28 följande:
    Jag är gravid!!! Helt chockad! 
    Åh herregud så fantastiskt, helt underbart!!! Grattis, grattis, grattis ❤️❤️❤️!!! Blir alldeles tårögd och väldigt rörd här. Vi känner ju inte alls varandra men ändå har de senaste månaderna gjort att jag blivit väldigt investerad och mån om att du och även Hoppfull ska lyckas och nu sker det äntligen! Så otroligt glad över ditt positiva test efter all tid ni har försökt och vet ju hur det känns att aldrig få det resultat man vill på de där jäkla stickorna ❤️. Håller alla tummar för att det härifrån flyter på så smidigt det bara kan och att du kan njuta av detta äventyr du har framför dig!
  • Livshopp2025
    Nervernautanpå skrev 2025-05-28 15:58:44 följande:
    Tack ❤️ 
    Jag har absolut i perioder under dom här åren upplevt missunnsamhet eller avundsjuka eller vad man nu vill kalla det. Varit bitter. Men dom senaste åren faktiskt varit mindre bitter och mer ledsen, vilket gjort att jag blivit glad för andras skull när dom lyckats. Svårt att beskriva dom där konstiga känslorna man har för någon som inte upplevt samma barnlängtan. 
    Tack för att du känner glädje för min skull, det värmer!
    Nu hoppas jag bara att den lille väljer att stanna kvar!
    Precis så, du beskriver helt min egen process. Blir genuint glad för din skull för jag vet och kan relatera till hur du kämpat och längtat, känner ingen som helst bitterhet eller avundsjuka. Utan två saker/känslor är sanna samtidigt, både glädje för dig och ledsamhet för min egen del. Att känna det där sticket av "jag vill också..." så man nästan tappar andan men utan minsta missunnsamhet för dig.
    Ja nu måste (och kommer!!) den lille stanna ❤️❤️!
  • Livshopp2025

Nervernautanpå och Hoppfull, jag vet inte ens vad jag ska säga. Jag var själv så ledsen en period så jag har inte gått in och läst här men så gör jag det nu och möts av så otroligt tråkiga nyheter från er båda. Så fruktansvärt orättvist att det inte gick vägen 💔💔.
    Jag önskar dig all lycka till i världen med nästa steg efter sommaren Hoppfull!!
    Nervernautanpå, ligger beslutet fast att detta var sista försöket eller tror du att ni kommer försöka hitta en annan väg till barn?
    Massvis av stora tröstekramar till er båda två!

Svar på tråden 40år och IVF